شوک جدید به کابینه ضعیف بنت

سه شنبه 30 فروردین 1401 - 16:0:19
شوک جدید به کابینه ضعیف بنت

نمایندگان عرب حاضر در کابینه رژیم صهیونیستی، در واکنش به تداوم تجاوز صهیونیستها به مسجدالاقصی، حمایت خود از کابینه ائتلافی این رژیم را به حالت تعلیق درآوردند و تهدید به استعفا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پی تداوم تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی به مسجدالاقصی و درگیری با فلسطینی‌ها در صحن‌های مختلف آن، حزب «فهرست متحد عربی» (القائمة العربیة الموحدة)، مشارکت خود را در کابینه این رژیم به تعلیق درآورد.
به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، به دلیل تداوم خشونت صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و اطراف آن در قدس اشغالی، این حزب به ریاست «منصور عباس» که دارای چهار کرسی در کنست [پارلمان] است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت خود را در کابینه به حالت تعلیق درآورده است و در صورت تداوم اقدامات خودسرانه کابینه کنونی در بیت‌المقدس، اقدام به استعفای جمعی خواهد کرد.
رسانه‌های فلسطینی، صبح دیروز از حضور مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیستی در مسجدالاقصی خبر داده اند. 
ششم آوریل گذشته، با استعفای «عیدیت سیلمان» عضو راست‌گرای کنست از ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی، این کابینه در آستانه فروپاشی قرار گرفت و اکثریت خود را در کنست از دست داد. 
کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی متشکل از احزاب راست‌گرا، چپ‌گرا و میانه‌رو است و حتی پیش از استعفای سیلمان دارای اکثریتی شکننده‌ بود و از مجموع ۱۲۰ رأی در کنست، تنها ۶۱ رأی داشت که با استعفای سیلمان این میزان به ۶۰ رأی رسید تا دیگر نتواند قانونی در پارلمان رژیم صهیونیستی ارائه کند. البته با این استعفاء، کابینه ائتلافی اسرائیل می‌تواند باقی بماند، مشروط به این‌که، استعفاهای جدیدی رقم نخورد.
بنا بر این گزارش، در صورت خروج اعضای فهرست متحد عربی از کابینه رژیم صهیونیستی، تعداد اعضای حامی دولت نفتالی بنت به ۵۶ نفر از ۱۲۰ نفر خواهد رسید و با وضعیت دشوارتری روبه‌رو خواهد شد و رسما دیگر نمی‌تواند در خصوص تصویب هیچ قانونی اقدام کند.
خروج «فهرست متحد عربی» از کابینه ائتلافی بنت و تبدیل شدن آن به کابینه اقلیت، به این معناست که این کابینه هرگاه بخواهد لایحه‌ای به کنست ارائه کند، ناگزیر به معامله با احزاب مخالف خواهد بود. برای سقوط این کابینه، اپوزیسیون تحت هدایت «بنیامین نتانیاهو» که دارای ۵۳ کرسی است، می‌بایست حمایت بیشتری را جلب کند. طبق قانون مصوب ۲۰۱۴ در رژیم صهیونیستی، اپوزیسیون برای این‌که بتواند نخست‌وزیر جایگزین را معرفی و کابینه کنونی را سرنگون کند، می‌بایست اکثریت یعنی ۶۱ کرسی را با خود همراه کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


سه شنبه 30 فروردین 1401 - 11:18:12