امیرعبداللهیان : درباره آزادسازی مطالبات مالی ایران توافق شده است

پنج شنبه 25 فروردین 1401 - 12:32:27
امیرعبداللهیان : درباره آزادسازی مطالبات مالی ایران توافق شده است

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران از توافق اولیه درباره آزادسازی مطالبات مالی جمهوری اسلامی نزد یکی از بانک‌های خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق در تهران اظهار کرد، توافقی در خصوص آزادسازی مطالبات مالی ایران نزد یکی از بانک‌های خارجی به وجود آمده و روز گذشته هیأتی از یکی از کشورها برای پیگیری مراحل اجرایی آن در تهران بود و مذاکراتی انجام و درباره زمان و چگونگی آزادسازی این مبالغ توافق اولیه‌ای شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به روابط ایران و عراق، بر اهمیت لغو روادید زمینی بین دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک با توجه به فاصله گرفتن دو کشور از بحران و شرایط حاد ویروس کرونا بتوان رفت و آمدهای اتباع دو کشور را از طریق مرزهای زمینی گسترش داد.

امیرعبداللهیان به تحولات افغانستان نیز اشاره کرد و گفت، ایران از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از برقراری آتش بس در یمن استقبال و بر لغو محاصره انسانی و گفت‌وگوهای یمنی – یمنی تاکید کرد.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق نیزدر این نشست خبری مشترک با بیان اینکه امنیت ایران و عراق مرتبط با یکدیگر است اظهار کرد، برادران ایرانی برخی شکایت‌ها را درباره برخی مسائل امنیتی دارند و باید با صراحت در این باره صحبت و این مسائل  را از راه‌های دیپلماتیک و گفت‌وگو حل کرد.

وزیر خارجه عراق درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان نیز ابراز امیدواری کرد، از گفت‌گوهای بسته و محرمانه ایران و عربستان به گفت‌وگوهای علنی رسید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 فروردین 1401 - 12:32:19