فوت ۲۸ نفر و شناسایی ۲۷۳۷ بیمار جدید کرونایی

سه شنبه 23 فروردین 1401 - 14:55:31
فوت ۲۸ نفر و شناسایی ۲۷۳۷ بیمار جدید کرونایی

تهران- الکوثر: ­مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۷۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۷۸ نفر از آنها بستری شدند.
همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.تا کنون ۶ میلیون ۹۲۷ هزار و ۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۴۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۰ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۴۱۰ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۷۴ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۶۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۹۴۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹۷ هزار و ۱۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.  

به گفته علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با توجه به روند نزولی شیوع کرونا و سویه امیکرون، اکنون بهترین فرصت است که مردم برای واکسیناسیون به ویژه دز یادآور اقدام کنند و نباید این فرصت طلایی واکسیناسیون را از دست بدهیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


سه شنبه 23 فروردین 1401 - 14:53:9