تشدید خشونت صهیونیست‌ها در قدس و ادامه درگیر‌ی ها در باب العامود

سه شنبه 16 فروردین 1401 - 12:54:30
تشدید خشونت صهیونیست‌ها در قدس و ادامه درگیر‌ی ها در باب العامود

تهران- الکوثر: رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به تشدید خشونت درقبال اهالی قدس ادامه می‌دهد. در این حال درگیری‌ها در باب العامود همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم اشغالگر اسرائیل اقدامات خود را علیه اهالی قدس تشدید کرده و بیش از سه هزار نیروی نظامی و پلیس در این شهر مقدس مستقر کرده است.با این حال درگیری‌ها در باب العامود ادامه دارد.

خضر شاهین خبرنگار شبکه در قدس اشغالی گفت: بیش از سه هزار نیروی نظامی و پلیس در بخش قدیمی قدس و اطراف مسجدالاقصی مستقر شده اند تا نگرانی‌های ناشی از احتمال عملیات انفرادی فلسطینیان را کاهش دهند و تحت کنترل در آورند و قدرت سازمان‌های امنیتی را که اخیرا ناکامی‌های زیادی را تجربه کرده است احیا کنند.

یکی از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح گفت: تجمع نیرو‌های نظامی اسرائیل که قدس را در ماه مبارک رمضان به پادگانی نظامی تبدیل کرده اند تلاشی برای تحریک ملت فلسطین و جلوگیری از انجام شعائر دینی آنهاست.

در ادامه گزارش آمده است:، اما استقرار نیرو‌های اسرائیلی مانع از تجمع اهالی قدس و اطراف آن در باب العامود نشد.

بازداشت بیش از ۹ هزار نوجوان فلسطینی در شش سال گذشته

مجمع اسیران فلسطینی به مناسبت پنجم آوریل -روز کودک فلسطینی - با انتشار گزارشی اعلام کرد نظامیان صهیونیست از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون بیش از ۹ هزار نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده اند که تعدادی از آنان را کودکان بودند.
این مجمع در گزارش خود افزود نظامیان صهیونیست علاوه بر بازداشت این تعداد نوجوان فلسطینی، آنان را به شدت آزار و اذیت و شکنجه بدنی و روانی کرده است.
مجمع اسیران فلسطینی در گزارش خود با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۶۰ نوجوان زیر سن قانونی در زندان‌های عوفر، دامون و مجدو نگهداری می‌شوند، خاطر نشان کرد نظامیان اشغالگر از زمان آغاز انتفاضه الاقصی در اکتبر سال ۲۰۰۰ نزدیک به ۱۹ هزار نوجوان فلسطینی کمتر از هجده سال را بازداشت کرده اند و برخی از آن‌ها سن کمتر از ۱۰ سال داشتند.
بر اساس این گزارش، سیاست بازداشت نوجوانان و کودکان یکی از سیاست‌های ثابتی است که رژیم اشغالگر همواره دنبال می‌کند و عملیات بازداشت کودکان فلسطینی در شهرها، مناطق نزدیک به شهرک‌های صهیونیست نشین مستقر در زمین‌های فلسطینی‌ها و نیز در اردوگاه‌ها و شهر قدس متمرکز است.
مجمع اسیران فلسطینی افزود بیشترین تعداد بازداشت کودکان فلسطینی در شهر اشغالی قدس است.
در این گزارش همچنین آمده است که آمار‌ها و مدارک مستند درباره بازداشت کودکان فلسطینی بیانگر این است که بیشتر افرادی که بازداشت شده‌اند به نوعی و از طریق ابزار‌ها و روش‌های نظام‌مند مغایر با قوانین، اصول بین‌المللی و کنوانسیون‌های خاص حقوق کودکان، تحت شکنجه بدنی و روانی قرار گرفته اند.

ادامه درگیر‌ی ها در باب العامود

رژیم اشغالگر از سال گذشته تلاش می‌کند منطقه باب العامود را تحت سیطره خود در آورد. منطقه باب العامود از روز اول ماه مبارک رمضان شاهد درگیری‌ها و بازداشت‌ها بود که یادآور صحنه درگیری‌های سال گذشته است.

رژیم اشغالگر این بار تلاش می‌کند اوضاع را تحت کنترل در آورد تا از تشدید این درگیری‌ها که ممکن است به دخالت مقاومت اسلامی برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی منجر شود، جلوگیری کند.

آنچه در باب العامود روی می‌دهد به منزله تلاش رژیم اشغالگر برای بسط سیطره خود بر آن است، اما با توجه به قیامی که در ماه مبارک رمضان شکل گرفته است چنین اتفاقی روی نخواهد داد.

نظامیان صهیونیست همچنین دوشنبه شب دو جوان فلسطینی را در قدس اشغالی بازداشت کردند. طی درگیری‌های یکشنبه شب نیز در منطقه باب العامود ۱۹ فلسطینی زخمی و ۱۰ تن نیز بازداشت شدند.

در همین حال رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم از منطقه باب العامود بازدید کرده است.

از سوی دیگر «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از حضور لاپید در منطقه باب العامود انتقاد کرد و گفت که این اقدام باعث بی ثباتی اوضاع در این منطقه می‌شود.

همچنین نیرو‌های رژیم اشغالگر به شهرک الخضر واقع جنوب بیت لحم یورش بردند و با جوانان فلسطینی درگیر شدند و به سوی آن‌ها گاز اشک آور و بمب‌های صوتی پرتاب کردند.

رسانه‌های صهیونیستی پیش‌تر گزارش داده بودند، مقامات نظامی این رژیم از بیم عملیات استشهادی فلسطینیان، ۲۰۰ سرباز از نیرو‌های ویژه را به قدس اشغالی اعزام کرده‌اند.

عملیات سه‌شنبه گذشته یک جوان فلسطینی در تل آویو که منجر به کشته شدن ۵ نفر شد، حفره‌ها و ضعف‌های امنیتی و اجتماعی رژیم اشغالگر را نشان داد و فضای سیاسی که عادی سازی روابط برخی کشور‌های منطقه با تل آویو القا کرده بود را شکست.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


سه شنبه 16 فروردین 1401 - 12:18:22