هشدار سازمان ملل در مورد ناامنی غذایی در افغانستان

دو شنبه 15 فروردین 1401 - 16:50:0
هشدار سازمان ملل در مورد ناامنی غذایی در افغانستان

تهران - الکوثر : کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، کمک های بشردوستانه را برای رفع ناامنی غذایی  ۲۴ میلیون نفر در افغانستان حیاتی خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زیرساخت های افغانستان به دلیل سال ها جنگ و 20 سال اشغال توسط آمریکا، تقریبا به طور کامل نابود شده است. اقتصاد این کشور از سال ها پیش به کمک های بشردوستانه خارجی نیازمند است. تحریم های غرب و غارت حدود ده میلیارد دلار از پول افغان ها توسط آمریکا به فقر و گرسنگی در افغانستان دامن زده است. 

این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل روز یکشنبه در تویتی تاکید کرد، ۲۴.۴ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند و به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تصریح کرد، "کمک‌های بشردوستانه راه حلی حیاتی برای میلیون‌ها افغان است. اکنون زمان آن است که کنار آن ها بایستیم."

جامعه بین الملل ارسال کمک های جمع آوری شده برای افغانستان را به بهانه به قدرت رسیدن طالبان متوقف و یا کاهش داده است و به رغم هشدارهای مکرر نهادهای بین المللی در خصوص خطر گرسنگی و مرگ میلیون ها افغان، حاضر به تغییر رویه نیست.

دولت موقت طالبان پس از سال ها، بودجه سال جاری افغانستان را بدون تکیه به کمک های خارجی تنظیم کرده است. اما ظاهرا ارسال کمک های خارجی به ویژه کمک های بشردوستانه برای مردم افغانستان ضرورتی جدی قلمداد می شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 15 فروردین 1401 - 15:46:56

دسته بندی :