دیدار‌های هیات ارشد دیپلماسی کشورمان با مقامات سوریه

پنج شنبه 4 فروردین 1401 - 9:33:22
دیدار‌های هیات ارشد دیپلماسی کشورمان با مقامات سوریه

تهران- الکوثر:  رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه ایران گفت: کشور‌های منطقه به دنبال صف بندی‌های جدید برای جایگزینی حمایت‌های آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دمشق سفر کرده است با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها پرداختند و درباره تبادل تحولات منطقه و جهان رایزنی کردند.

بر پایه این گزارش، رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان که با حضور شماری از مقامات ارشد سوری و نیز مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد، با اشاره تحولات شتابان جهان از جمله در افغانستان و اوکراین، گفت که آمریکا و ناتو نمی‌توانند کاری را در جهان از پیش ببرند، از این جهت، کشور‌های منطقه به دنبال صف بندی‌های جدید برای جایگزینی حمایت‌های آمریکا هستند.

آقای عبداللهیان در جمع خبرنگاران هم تصریح کرد، ما از اینکه برخی کشور‌های عربی در یک رویکرد جدیدی اقدام به عادی سازی روابط با جمهوری عربی سوریه می‌کنند، استقبال می‌کنیم و خرسندیم.

همچنین، بررسی آخرین وضعیت مذاکرات وین با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، از دیگر محور‌های دیدار‌های وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات ارشد سوری بود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت، ما به طرف آمریکایی به صراحت اعلام کردیم. از خطوط قرمز خودمان عبور نخواهیم کرد و اگر آمریکایی‌ها واقع بینانه فکر کنند، تهران آمادگی دارد در آینده نزدیک برجام را نهایی کنیم.

در همین حال، مقامات سوری نیز ادعای حسن نیت دولت آمریکا را در این مذاکرات بی اساس خواندند و تاکید کردند. وزیر امور خارجه سوریه در این خصوص با یادآوری حمایت کشورش از مطالبات جمهوری اسلامی ایران گفت، دستیابی به توافق در این زمینه هم منافع مردم ایران و منطقه را تامین می‌کند و هم موجب موازنه قدرت در جهان می‌شود.

 

فیصل مقداد افزود: "ما تحولات را در این زمینه رصد می‌کنیم و امیدواریم دیگران بدانند که جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان قدم بر می‌دارد، دستیابی به فناوری هسته‌ای حق طبیعی ایران است و منافاتی با توافقات بین المللی ندارد."

در پایان سفر یک روزه هیات ارشد دپیلماسی به سوریه، برآیند دیدار‌های هیات ارشد کشورمان با مقامات سوری از ادامه هم پیمانی و ائتلاف راهبردی تهران ودمشق حکایت دارد، همکار‌ها و هماهنگی‌هایی که در مسیر تامین منابع دو ملت قراردارد.

شایان ذکر است، قرار اسد هیات ارشد دپیلماسی کشورمان صبح پنجشنبه و پس تشرف زیارت حرمیبن مطهرین حضرات زینب کبری و رقیه خاتون سلام الله علیهما، دمشق را به قصد بیروت ترک کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 4 فروردین 1401 - 9:30:12