انتقاد قالیباف از دورویی جهانیان درباره اعدام افراد بی گناه و مظلوم در عربستان

سه شنبه 24 اسفند 1400 - 12:22:39
انتقاد قالیباف از دورویی جهانیان درباره اعدام افراد بی گناه و مظلوم در عربستان

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اعدام جمعی افراد بیگناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق انسان در رویه‌های حقوق بین‌الملل است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) در جلسه علنی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدام دردناک و ناگوار اعدام جمعی افراد بیگناه و مظلوم در عربستان سعودی را به شدت محروم می‌کند و ضروری است دولت‌های جهان دورویی و بی‌عملی را کنار بگذارند؛ این قبیل اقدامات غیرانسانی را محکوم کرده و مانع از تکرار چنین حوادث ناگواری شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: لازم است علما و مراجع دینی جهان اسلام و جوانان مسلمان و اصحاب قلم و رسانه و سایر آزادگان و عدالت‌جویان سراسر جهان اقدام ضد بشر دولت سعودی در اعدام جمعی افراد بیگناه را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.
قالیباف گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران برخلاف دولت‌های غربی با دورویی در بحث حقوق بشر مخالف است و در برخورد با مسائل انسانی معتقد به حفظ حقوق  انسان‌ها در تمام کشورها و در هر سطحی است و ادامه برخوردهای تناقض‌آمیز و استفاده ابزاری از حقوق بشر را غلط و غیرانسانی می‌داند.
وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه در ادامه نقض حقوق بشر در این کشور، حکم اعدام 81 نفر را در یک روز اجرا کرد.گفته می شود، در میان اعدام شدگان 41 نفر از جوانان شیعه قطیف عربستان وجود داشتند که پیشتر از سوی دولت سعودی به بهانه های مختلف دستگیر و در زندان به سر می بردند.دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.
رئیس قوه مقننه ایران درباره جنگ اوکراین هم گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند جمهوری اسلامی ایران با جنگ در هر نقطه از دنیا مخالف است و ضمن تأکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان و ضرورت پایان‌یافتن هر چه سریع‌تر جنگ، طرف‌های درگیر را به رفع تنش‌ها و پرهیز از آسیب به غیرنظامیان با بهره‌گیری از راهکارهای دیپلماتیک دعوت می‌کند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه 24 فوریه دستور حمله به اوکراین را صادر کرد.
درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد بیستمین روز شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 24 اسفند 1400 - 12:20:44