امیرعبداللهیان : حل موضوعات باقیمانده در وین منوط به اراده طرف آمریکایی است

سه شنبه 24 اسفند 1400 - 11:41:10
 امیرعبداللهیان : حل موضوعات باقیمانده در وین منوط به اراده طرف آمریکایی است

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که روند مذاکرات وین متوقف نشده است گفت، حل موضوعات باقیمانده در وین منوط به اراده طرف آمریکایی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان اظهار کرد، روند مذاکرات وین متوقف نشده، بلکه با هماهنگی نماینده اتحادیه اروپا، وقفه‌ای کوتاه در مسیر مذاکرات ایجاد شده است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مذاکره کننده ارشد ایران با جدیت به تلاش‌ها برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار ادامه می‌دهد افزود، ایران برای حصول توافق خوب، قابل اتکا و پایدار کاملاً جدی است.

وزیر خارجه عمان نیز در این تماس تلفنی ضمن تمجید از روابط مثبت دو کشور به تبیین برخی موضوعات دوجانبه و قدردانی از مواضع منطقی ایران پرداخت و گفت، عمان همواره در زمینه حل‌ و‌ فصل بحران‌های مختلف قائل به گفت‌وگو و مذاکره است و در مسیر صلح گام برمی‌دارد و امیدوار است نتیجه توافقات دو کشور بزودی نهایی و عملیاتی شود.

بدر بن حمد البوسعیدی همچنین در مورد مذاکرات وین، نسبت به حصول توافق نهایی ابراز امیدواری کرد و آن را به نفع همه طرف‌ها و منطقه خواند. 

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که از هشتم فوریه آغاز شد، روز جمعه برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 24 اسفند 1400 - 11:39:38