اظهارات عجیب اردوغان در نشست خبری با رئیس رژیم صهیونیستی

پنج شنبه 19 اسفند 1400 - 14:6:52
اظهارات عجیب اردوغان در نشست خبری با رئیس رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر:  رئیس جمهور ترکیه و رئیس رژیم صهیونیستی پس از دیدار و رایزنی در آنکارا در نشست خبری مشترک درباره تحولات منطقه ای و بین المللی اظهارنظر کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی که روز چهارشنبه در قالب سفری رسمی به ترکیه سفر کرده است، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه، بحران اوکراین و مسائل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

این سفر با وجود مخالفت افکار عمومی ترکیه و همچنین کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد.

اردوغان پس از دیدار با هرتزوگ در نشست خبری مشترک بدون اشاره به اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در قدس گفت: در گفتگو با هرتزوگ بر اهمیت تشکیل دو دولت (فلسطین و اسرائیل) و کاهش تنش‌ها در منطقه تأکید و خاطرنشان کردم ترکیه اهمیت ویژه ای برای جایگاه تاریخی قدس و حفظ هویت دینی و قداست مسجد الاقصی قائل است.

وی ادامه داد: مطمئنم سفر تاریخی رئیس اسرائیل به ترکیه به نقطه عطف جدید در روابط دوجانبه منجر خواهد شد. هدف مشترک ترکیه و اسرائیل، احیای مذاکره و گفتگوی سیاسی بین دو طرف بر اساس منافع مشترک و مراعات حساسیت‌های متقابل است.

اردوغان با بیان اینکه روابط ترکیه و اسرائیل برای دو طرف و صلح و ثبات منطقه حائز اهمیت است، تصریح کرد: برقراری صلح، تأمین رفاه و مشارکت در روند احیای فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز در منطقه مسأله ای است که ما می‌توانیم درباره آن تصمیم گیری کنیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت آنکارا آماده همکاری با تل آویو در بخش انرژی است.

این در حالی است که آنکارا در تعامل با موضوعات منطقه‌ای به ویژه موضوع فلسطین همواره از این موضوعات به عنوان یک ابزار سیاسی و اقتصادی استفاده کرده است.

تحلیل گران بر این باورند سفر امروز رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه در راستای ماهیت و ذات همیشگی سیاست‌های اردوغان بوده است که همواره بر اساس منافع سیاسی و اقتصادی دچار نوسان است.

از سوی دیگر باید گفت که حزب عدالت و توسعه نیز در ۱۸ سال گذشته در بدترین شرایط محبوبیت در بین افکار عمومی ترکیه قرار دارد.این نشست خبری در حالی برگزار شد که اردوغان امروز چهارشنبه در آنکارا از اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی استقبال کرد. این نخستین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه پس از ۱۵ سال بوده و قرار است دو روز ادامه داشته باشد. هرتزوگ در فرودگاه بن گوریون و قبل از پرواز به ترکیه گفته بود این سفر برای دو طرف و کل منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 19 اسفند 1400 - 8:56:20

دسته بندی :