سردار حاجی زاده : ایران قوی مستلزم رسیدن به فضاست

چهار شنبه 18 اسفند 1400 - 13:9:5
سردار حاجی زاده : ایران قوی مستلزم رسیدن به فضاست

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران قوی در تمامی حوزه‌ها از دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی پیشرفت‌های علمی مستلزم رسیدن به فضا است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه در مراسم پرتاب ماهواره نور ۲ با اشاره به ویژگی‌های ماهواره نور دو، گفت: این ماهواره با سرعت ۷/.۶ کیلومتر بر ثانیه طی ۴۸۰ ثانیه در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: نکته مهم‌تر از مسائل فنی غلبه اراده ملت ایران بر تحریم‌ها و فشار‌های حداکثری است؛ این موفقیت بزرگ که در شرایط تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های حداکثری به نتیجه رسیده است سمبل مقاومت و اراده کم نظیر ملت عظیم‌الشأن ایران است. 

دومین ماهواره نظامی ایران با نام نور-۲ را ماهواره‌ بر قاصد نیروی هوافضای سپاه روز سه شنبه به فضا پرتاب کرد و با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرارگرفت. 

این دومین ماهواره نظامی ایران است،  که در مدار نزدیک زمین (LEO) قرار می‌گیرد.

پیش از این ماهواره نور-1  را سال 2020  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با  ماهواره‌ بر سه مرحله‌ای و سوخت ترکیبی قاصد به فضا پرتاب کرده  بود و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفته بود که کماکان در مدار زمین قرار دارد.

امروز و با پرتاب ماهواره نور-۲، جمهوری اسلامی ایران اکنون صاحب دو ماهواره نظامی در مدار نزدیک زمین است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 اسفند 1400 - 13:8:58

پربازدیدها