تایید سیطره ارتش روسیه بر بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اوکراین

دو شنبه 16 اسفند 1400 - 9:51:1
تایید سیطره ارتش روسیه بر بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اوکراین

تهران- الکوثر: کی‌یف به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از هفته گذشته در دست نیروهای روسیه است و مدیریت این نیروگاه از دستور نیروهای مسلح روسیه پیروی می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در حال حاضر تابع دستور فرمانده نیروهای روسیه است.

در بیانیه گروسی آمده است، اوکراین امروز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داد، در حالی که پرسنل به صورت تمام وقت به فعالیت در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا ادامه می‌دهند، مدیریت نیروگاه اکنون تحت فرمان فرمانده نیروهای روسیه است که کنترل سایت را هفته گذشته به دست گرفته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اوکراین همچنین گزارش داد هرگونه اقدام مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، از جمله اقدامات مربوط به عملیات فنی شش رئاکتور، نیاز به تأیید قبلی فرمانده روسی دارد.

نیروگاه زاپوریژیا حدود 20 درصد برق اوکراین را تامین می‌کند و در ساعات اولیه روز جمعه هدف قرار گرفت به طوریکه درگیری شدید مسلحانه بین نیروهای روسیه و اکراین درگرفت که منجر به آتش سوزی در ساختمان آموزشی شش طبقه این نیروگاه شد.

آژانس انرژی اتمی می‌گوید، خوشبختانه هیچ‌یک از شش راکتور این سایت در معرض خسارت مستقیم قرار نگرفتند، در حالی که کی‌یف می‌گوید، شش سرباز اوکراینی در این سایت کشته شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 16 اسفند 1400 - 9:29:9