خدمات حضرت ابوطالب به اسلام از دیدگاه مبلغ اهل سنت

دو شنبه 9 اسفند 1400 - 10:26:16

تهران- الکوثر: پژوهشگر و مبلغ اسلامی اهل سنت، خدمات ابوطالب عموی پیامبر (ص) در صدر اسلام به پا گرفتن اسلام و گسترش آن در سرزمین حجاز را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ محمد الزعبی» رئیس دفتر تبلیغات در جنبش توحید اسلامی لبنان در برنامه «حقائق التاریخ

» شبکه جهانی الکوثر گفت: بدون تردید ابوطالب عموی پیامبر اسلام (ص) نقش بزرگی در تاریخ اسلام برعهده داشت. در ابتدای رسالت پیامبر اسلام (ص) ابوطالب فرزندش علی (ع) را تشویق کرد به دین اسلام درآید که این نکته در تاریخ طبری و سیره ابن هشام و کتاب الکامل ابن اثیر ذکر شده است. جعفر فرزند دیگر ابوطالب نیز اندکی پس از علی (ع) به اسلام گروید. ابن اثیر در این باره آورده است: ابوطالب دید پیامبر (ص) و علی (ع) در حال نماز خواندن هستند و علی (ع) در سمت راست پیامبر ایستاده است. ابوطالب به فرزند دیگرش جعفر گفت تو هم در سمت چپ پسر عمویت بایست و نماز بخوان. ابوطالب با این کار می خواست فرزندانش مانند دو بال در خدمت پیامبر اسلام (ص) در رسالتش باشند.

امام جماعت مسجد طرابلس لبنان افزود: همچنین زمانی که گروهی از مسلمانان زیر فشار مشرکین از مکه به حبشه مهاجرت کردند، ابوطالب به عنوان یکی از بزرگان قریش نامه ای با مضمون سیاسی که به زبان شعر نوشده شده بود برای نجاشی فرستاد و به این ترتیب زمینه را برای پذیرش آنان نزد حاکم حبشه فراهم ساخت.

شیخ محمد الزعبی گفت: به این ترتیب ابوطالب از نفوذ و قدرت خود در مکه و خارج از آن استفاده کرد تا از رسالت پیامبر (ص) حمایت کند. همچنین حمزه عموی پیامبر که به علت شجاعت و قدرتش مایه سربلندی رسالت و اسلام بود به توصیه و با راهنمایی ابوطالب دین اسلام را پذیرفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


دو شنبه 9 اسفند 1400 - 10:26:10

دسته بندی :