رضایی : ایران مرز تحریم ها را بدون اتکا به مذاکرات وین شکست

سه شنبه 3 اسفند 1400 - 16:8:23
رضایی : ایران مرز تحریم ها را بدون اتکا به مذاکرات وین شکست

تهران - الکوثر : معاون اقتصادی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت ایران با انجام تدابیر مختلف از جمله وارد کردن ارز مورد نیاز مرز تحریم ها را بدون اتکا به مذاکرات وین شکست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رایزنی‌ها در هتل کوبورگ شهر وین در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در جریان است.

مذاکرات در وین به دلیل ابتکار تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف‌های غربی به ویژه دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده است باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و اجرای تعهداتش مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

«محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در بازدید از نشست های تخصصی سومین نمایشگاه پتروشیمی ایران در کیش افزود: دولت ایران با وارد کردن ارز مورد نیاز توانست کشور را از تحریم بیرون بیاورد و این نتیجه بگونه ای بود که مذاکرات هسته ای به صورت جدی در حال پیگیری بوده اما همچنان به نتیجه نرسیده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: در نتیجه اقدامات ایران تمام مرزهای تحریم ها شکسته شده و با یک سرعت قابل توجهی صادرات و تجارت کشور در حال رونق و روبه افزایش است.

سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور دوشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه صنعت پتروشیمی، نفت، پالایش، پتروپالایش و تامین کنندگان منابع مالی و بانک های کشور در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش آغاز بکار کرد.

این رویداد از دو بخش نمایشگاه و نشست های تخصصی تشکیل شده است که بخش نمایشگاهی آن با حضور ۳۵۰ شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در عرصه های " پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی"، "سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی" و" شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها" فعال هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 اسفند 1400 - 15:53:24