واکنش ایران به انتشار گزارش‌های تحریف شده از مذاکرات وین

جمعه 29 بهمن 1400 - 11:4:18
واکنش ایران به انتشار گزارش‌های تحریف شده از مذاکرات وین

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در واکنش به انتشار گزارش‌های تحریف‌شده درباره مذاکرات وین، تأکید کرد، توافق نهایی برای صدور مجوز بازگشت آمریکا به برجام با گزارش بی‌منبع تحریف‌ شده‌ ای که شایعه‌سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری رویترز ساعاتی پیش با ادعای دسترسی به سند 20 صفحه‌ای توافق وین از مشخص شدن گام‌هایی که هر یک از طرفین در مرحله اجرای توافق باید بردارند خبر داده بود.

سعید خطیب زاده در توییتر با بیان اینکه انتشار اطلاعات نادرست در پوشش گزارش‌دهی رسانه‌ای کاری خطرناک است افزود، با نزدیک شدن به روزهای پایانی، باید منتظر تحریف‌ های بیشتری بود.

هشتمین دور از گفت‌ وگوهای وین  با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران، پس از یک دوره تنفس کوتاه برای تصمیم‌گیری ها سیاسی،  از روز سه‌شنبه 8 فوریه از سرگرفته شده است.

مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت "جو بایدن" برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

"حسین امیرعبداللهیان" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران  روز سه شنبه در توییتی با اشاره به گفت‌ وگوی تلفنی خود با "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد، ابتکارات طرف ایرانی توافق در وین را در دسترس قرار داده اما حصول توافق نهایی منوط بر "رفتار مسئولانه" طرف غربی است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 بهمن 1400 - 11:4:13