دکتر ناجی ؛

ویروس نئوکوو در انسان شناسایی نشده، مردم را نگران نکنید

یک شنبه 10 بهمن 1400 - 11:28:13
ویروس نئوکوو در انسان شناسایی نشده، مردم را نگران نکنید

تهران- الکوثر:  رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری: رسانه‌ها در انتشار اخبار اين ویروس دقت کنند، مردم را نگران نکنند؛ این ویروس در خفاش شناسایی شده است و به علت اهمیت ژنتیکی می‌تواند تهدید باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،دکتر سید علیرضا ناجی ­درباره شناسایی ویروس نئو کوو و انتشار اخباری درباره آن گفت: این ویروس به علت خصوصیت ژنتیکی که دارد می‌تواند تهدید باشد چرا که شبیه مرس است و ربطی هم به کووید ۱۹ ندارد.

وی گفت: چون مرس مرگ و میر بالایی داشت تهدید محسوب می‌شود، اما ویروس ­نئو کوو در خفاش شناسایی شده و اگر به انسان منتقل شود می‌تواند تهدید باشد ­بنابراین باید به تغییرات محیطی و پایش و کنترل مخازن حیوانی دقت کرد.

دکتر ناجی با اشاره به هوشمند بودن ویروس کووید ۱۹ گفت: سراسر دنیا را امیکرون فراگرفته و جهش‌های زیادی داشته، اما دقت کنید که اکثر این جهش‌ها در انسان نبوده است مثلا در آخرین جهش‌ها پس از انتقال به موش و موتاسیون انجام شده در میزبان، دوباره به انسان منتقل شده و اُمیکرون رخ داده است.

این ویروس شناس با تاکید بر اینکه باید ردیابی ژنتیکی را پیگیری کنیم گفت: انتظار از سارس ۲ یا همان کووید ۱۹ بعد از جهش‌های زیاد­ شیوع بالاست، بنابراین تا زمانی که مردم رعایت نکات بهداشتی بویژه ماسک و فاصله گذاری‌های اجتماعی را جدی نگیرند وضع بهتری نخواهیم داشت.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی


یک شنبه 10 بهمن 1400 - 11:27:53