ایران و جمهوری آذربایجان پل جاده‌ای می سازند

سه شنبه 5 بهمن 1400 - 17:44:52
ایران و جمهوری آذربایجان پل جاده‌ای می سازند

تهران- الکوثر: در دومین روز سفر "رستم قاسمی" وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به جمهوری آذربایجان‏، توافق نامه ساخت پل جاده ای روی رودخانه "آستاراچای" در مرز دو کشور امروز سه شنبه) در باکو به امضا رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سند را " رحمان همت اف " و " خیرالله خادمی " معاونین وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان و وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران امضا کردند.

مراسم کلنگ زنی این پل جاده ای روی رود آستاراچای امروز با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و شاهین مصطفی اف معاون  نخست وزیر جمهوری آذربایجان برگزار می شود.

شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در مراسم امضای این سند اعلام کرد، ساخت این پل جاده ای تا اواخر سال جاری به پایان می رسد.

وی سفر وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به جمهوری آذربایجان را برای بررسی ظرفیت های همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف فرصت خوبی عنوان کرد و  با اشاره به بازدید روز گذشته وزیر راه و شهر سازی ایران از سرزمینهای آزاد شده جمهوری آذربایجان ، گفت، آزادی سرزمینهای اشغالی در قره‌باغ، شرایط جدیدی برای توسعه روابط و همکاری در منطقه فراهم کرده است.

مصطفی اف در ادامه سخنان خود افزود:  رییس‌جمهور و دولت جمهوری آذربایجان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای قابل است . روسای جمهوری آذربایجان و ایران در دیدار صمیمانه در عشق آباد علاقه مندی برای توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین را ابراز داشتند.

وی با اشاره به این که جمهوری آذربایجان و ایران روابط عمیقی در حوزه های تجاری، اقتصادی، انرژی، گمرک و سرمایه گذاری دارند، گفت: میان دو کشور فرصت های خوبی برای اجرای کردن پروژه های مشترک در این حوزه ها وجود دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 5 بهمن 1400 - 17:20:34