علی اف خواستار مشارکت ایران در بازسازی جمهوری آذربایجان شد

سه شنبه 5 بهمن 1400 - 13:7:32
علی اف خواستار مشارکت ایران در بازسازی جمهوری آذربایجان شد

تهران- الکوثر: الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان خواستار حضور فعال شرکت های ایران در توسعه و بازسازی مناطق آزاد شده این کشور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی اف در نشست مشترک مقامات ایران و جمهوری آذربایجان با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران که به صورت مجازی انجام شد، ضمن اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در عشق آباد این دیدار را نقطه عطفی در روابط دو کشور برادر و دوست عنوان کرد و گفت، آثار این دیدار در توسعه مناسبات  دو کشور مشهود است.
وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی کشورمان خواست سلام گرم وی را به آقای رئیسی ابلاغ کند.
رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری های مشترک و منطقه ای با دعوت از شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف گفت: شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف اقتصادی و طرحهای ترانزیتی و تولید انرژی برق می توانند در توسعه و بازسازی مناطق آزاد شده  حضوری فعال داشته باشند. 
وی همچنین بر توسعه همکاری های مختلف در زمینه صنایع و فنآوری تاکید کرد.  

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم با اشاره به اولویت سیاست راهبری کشورمان در توجه به همسایگان گفت: فصل جدیدی از روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده است و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد شاهد تعمیق بیش از پیش روابط دوجانبه خواهیم بود. 
وی افزود: ایران تجارب خوبی در بازسازی کشور های مختلف منطقه دارد و این همکاری ها به توسعه و امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد. 
وزیر راه و شهرسازی کشورمان با تاکید بر توسعه ارتباطات حمل و نقلی گفت: ایجاد کریدور های ترانزیتی از مهمترین برنامه های ما و منطقه است که با همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می تواند گشایش های اقتصادی در منطقه  را فراهم کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 5 بهمن 1400 - 13:7:11

دسته بندی :