بزرگترین مشکل ترکیه با آمریکا چیست؟

دو شنبه 4 بهمن 1400 - 12:12:50
بزرگترین مشکل ترکیه با آمریکا چیست؟

تهران- الکوثر: وزیر دفاع ترکیه بزرگترین مشکل این کشور با آمریکا را حمایت‌های واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفت بزرگترین مشکل بین ترکیه و آمریکا، حمایت واشنگتن از گروه شبه‌نظامی «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) در شمال سوریه است.

آکار ضمن ابراز امیدواری برای حل این مشکل، توضیح داد: «بزرگترین مشکل [ترکیه با] آمریکا، ی‌پ‌گ است. اما مشکلات بین ترکیه و آمریکا را می‌توان از طریق گفتگو حل کرد».

به نوشته وبگاه روزنامه «حریّت» وی با بیان اینکه گروه ی.پ.گ هیچ تفاوتی با گروهک تروریستی حزب کارگران کُردستان (پ.ک.ک) ندارد، تاکید کرد که این واقعیت توسط واشنگتن نیز شناخته شده است.

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد:‌ «آنها باید هر کاری را که برای دوستی و اتحاد لازم است انجام دهند. ما از متحدانمان انتظار داریم هر چه زودتر این موضوع را درک کنند و کمک‌ها و پشتیبانی‌ها به ویژه [ارسال] تسلیحات و مهمات [به ی‌پ‌گ] را قطع کنند».

آکار همچنین افزود: «موضع ما در قبال ی‌پ‌گ و پ‌ک‌ک روشن است. هر کجا تروریست باشد، هدف ماست. و این تا زمانی که آخرین تروریست از پای درنیامده باشد، ادامه خواهد داشت».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع کنار گذاشته شدن آنکارا از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های «اف-35» اشاره کرده و گفت مذاکرات در این‌خصوص به‌زودی انجام خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 4 بهمن 1400 - 11:59:57

پربازدیدها