شمخانی: آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله ایران و چین موفقیتی راهبردی برای تهران است

دو شنبه 27 دی 1400 - 17:4:3
شمخانی: آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله ایران و چین موفقیتی راهبردی برای تهران است

تهران- الکوثر:  دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین را موفقیتی راهبردی برای تهران دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  علی شمخانی در توییتی نوشت: آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان آن هم در شرایطی که آمریکا همچنان با یکجانبه‌گرایی و تداوم فشار حداکثری بدنبال محروم کردن ایران از تعاملات اقتصادی با دنیاست، موفقیتی راهبردی برای تهران محسوب می‌شود.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز در نشست خبری  در پاسخ به سوالی  در مورد سفر اخیر وزیر امور خارجه به پکن و موضوع اجرایی شدن تفاهم 25 ساله بین ایران و چین اظهار کرد:‌ منطق این تفاهم‌نامه ایجاد یک نقشه راه برای همکاری‌های بلندمدت بین ایران و چین و ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به سطح مشارکت جامع راهبردی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در پنج ماه گذشته پس از امضای این تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های مختلف مسئول شده‌اند که روی بخش‌های مختلف این تفاهم‌نامه جهت اجرایی کردن آن کار کنند، افزود:‌ این تفاهم‌نامه نیازمند اجرایی شدن بندهای مختلف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، پارلمانی و... بود که کار جدی احتیاج داشت و همان طور که اشاره شد در پنج ماه گذشته در دولت،‌وزارتخانه‌های مختلف مسئول این شدند که روی قراردادهای مختلف کار کنند و از این زمان این تفاهم‌نامه باید وارد فاز اجرایی و قراردادی می‌شد و با تمرکز ویژه‌ای که دولت گذاشت این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای وزیران امور خارجه ایران و چین در روز جمعه گفت:‌ وزرای خارجه دو کشور بعد از چندین ساعت گفت‌وگوهای تفصیلی در چین تفاهم کردند که مشترکا آغاز اجرایی شدن این تفاهم را اعلام کنند. معاون بانک مرکزی،‌ معاون وزارت نفت و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه نیز در این سفر حضور داشتند و در مورد ابعاد مختلفی که آغاز شده گفت‌وگو و رایزنی داشتند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


دو شنبه 27 دی 1400 - 13:1:31