برگزاری نشست کمیته مشترک پرونده ترور شهید «سردار سلیمانی» در بغداد

جمعه 24 دی 1400 - 7:53:3
برگزاری نشست کمیته مشترک پرونده ترور شهید «سردار سلیمانی» در بغداد

تهران - الکوثر : معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد : نشست سوم کمیته مشترک تحقیق بررسی پرونده ترور شهید سردار سلیمانی در بغداد برگزار می‌ شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر روز پنجشنبه گفت: پرونده شهادت سردار " قاسم سلیمانی " به صورت حقوقی باز شده و اولین جلسه آن روز ۱۳ دی ماه برگزار شد.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود :   سومین جلسه این کمیته، اواخر بهمن ماه سال جاری در بغداد تشکیل خواهد شد.

غریب آبادی با بیان اینکه البته در پرونده شهید سردار  سلیمانی بررسی استفاده از ظرفیت های دیگر هم در دستور کار است، گفت: با مجموعه ریاست جمهوری و دستگاه‌های ذیربط هماهنگ شده که بررسی‌ها را تسریع کنند تا زودتر به امکان رجوع به نهادهای حقوقی بین‌المللی یا طرح دعوی در آمریکا مطرح شود. 

دبیر ستاد حقوق بشر به تشکیل چهار پرونده حقوقی در خصوص ترور دانشمندان هسته ای کشور نیز  اشاره کرد و افزود: این پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفته و رای آن صادر شده است.

غریب آبادی  درخصوص ضمانت اجرایی آرا، گفت: بدنبال شناسایی اموال آمریکا در دیگر کشورها هستیم و برای این منظور نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی داریم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: رسیدگی به اجحاف و ظلم های وارده به ایرانیان خارج از کشور نیز در دستورکار قرار گرفته است. 

غریب آبادی   با اشاره به برنامه ستاد حقوق بشر برای رصد وضعیت حقوق بشر در کشورهای غربی و آمریکا و اتخاذ مواضع فعالانه در این زمینه، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین آسیب را از نقض حقوق بشر متحمل شده است که از آن جمله می‌توان به قربانی شدن بیش از ۱۷ هزار فرد بی گناه در قضیه ترورها و همچنین تحریم‌های گسترده و ظالمانه یکجانبه علیه ایران اشاره کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 24 دی 1400 - 7:52:54