خطیب زاده : تاخیر در پرداخت حق عضویت سازمان ملل ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا است

پنج شنبه 23 دی 1400 - 10:46:7
خطیب زاده : تاخیر در پرداخت حق عضویت سازمان ملل ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا است

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب درخصوص تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد گفت: متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های حق عضویت ایران در سازمان ملل با مشکل مواجه شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سعید خطیب زاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای پایه گذار و فعال سازمان ملل، خود را متعهد به پرداخت کامل و به موقع حق عضویت در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان ها و آژانس های بین المللی می داند خاطرنشان کرد، به رغم مضایق متعدد ایجاد شده، دولت جمهوری اسلامی ایران منابع لازم را برای پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل فراهم آورده و در حال انجام رایزنی‌های ضروری برای حل و فصل موضوع می باشد.

"خطیب زاده" در ادامه افزود، در عین حال تدارک کانالی امن جهت پرداخت سریع‌تر حق عضویت مدنظر است. 

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد، شایسته است دبیرکل سازمان ملل و دبیرخانه نیز شرایط ویژه کشورهای مواجه با تحریم های غیرقانونی را به طور خاص مدنظر قرار دهند و از مساعدت به این کشورها برای پرداخت سهمیه خود مضایقه ننمایند.

منابع خبری ساعاتی پیش گزارش دادند، 8 کشور از جمله ایران به دلیل عدم پرداخت حق عضویت،  حق رای خود در سازمان ملل متحد را از دست داده اند.

تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد پیامدی دیگر از تروریسم اقتصادی آمریکا است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 دی 1400 - 10:45:40