دعوت روسیه از «حماس» و «فتح» برای برگزاری نشست آشتی ملی در مسکو

چهار شنبه 22 دی 1400 - 15:9:26
دعوت روسیه از «حماس» و «فتح» برای برگزاری نشست آشتی ملی در مسکو

تهران - الکوثر : عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خبر داد ، مقامات روسی از این جنبش و نیز جنبش «فتح» برای برگزاری نشست های آشتی ملی در «مسکو» دعوت کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: جنبش متبوعش با هیچ دعوتی برای تحقق وحدت و آشتی ملی مخالفت نمی‌کند و تنها یک شرط را برای هرگونه گفتگو عنوان کرده و آن کوتاه نیامدن از اصول ملی فلسطین و مشارکت سیاسی حقیقی است.

ابومرزوق بابیان اینکه، جنبش فتح هنوز پاسخی به دعوت روسیه نداده است، بازنگری این جنبش و تشکیلات خودگردان را در مواضع سیاسی و اعتراف به اشتباهات خود خواستارشد.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین افزود، این جنبش  تاکنون پاسخی  به دعوت الجزایر برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی نداده است.

الجزایر اخیرا از 5 گروه فلسطینی (حماس، فتح، جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه خلق ـ فرماندهی کل ) برای شرکت درنشست های آشتی ملی دعوت کرد.

نیروهای ملی و اسلامی فلسطینی بارها اعلام کردند، آشتی ملی و بازگشت وحدت داخلی فلسطین بهترین گزینه ای است که می توان از آن برای بازگرداندن اعتبارملی فلسطین، استراتژی ملی و برنامه های مورد توافق گروههای فلسطینی استفاده کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 دی 1400 - 15:9:18

دسته بندی :