آمریکا مانع استخراج نفت و گاز لبنان می‌شود

دو شنبه 20 دی 1400 - 11:32:40
 آمریکا مانع استخراج نفت و گاز لبنان می‌شود

تهران- الکوثر: یکی از نمایندگان پارلمان لبنان اعلام کرد، ایالات متحده مانع استخراج نفت و گاز توسط کشورش بنا به دلایل سیاسی می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین الحاج، یکی از نمایندگان پارلمان لبنان و عضو فراکسیون "وفاداری به مقاومت" وابسته به حزب‌الله خاطرنشان کرد: ما در لبنان به خاطر دلایل داخلی مربوط به سیستم اقتصادی و سیاست اقتصادی وابسته و همچنین شرایط خارجی مربوط به محاصره و تحریم‌ها، با شرایط سخت و  دشواری دست و پنجه نرم می‌کنیم.

الحاج در ادامه افزود: پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله لبنان و "تروریستی" خواندن آن، لبنان از دو سال پیش  با شدیدترین و سخت ترین بحران مالی و اقتصادی رو به رو است.

وی همچنین تصریح کرد، لبنان کشور فقیری نیست و از نفت و گاز برخوردار است اما آمریکا به دلایل سیاسی مانع استفاده لبنان از آنها می‌شود.

این نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: اگر به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز داده شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات خود را حل کند حتی اگر بدهی داخلی و خارجی داشته باشد و حتی اگر در لبنان تعدادی از رهبران و مسئولان مرتکب فساد مالی شوند.

الحاج همچنین  اظهار داشت: بزرگترین مشکل تاثیرگذار بر اوضاع اقتصادی لبنان، مشکل برق است.

وی در پایان گفت: پیشتر وعده و وعیدهایی در خصوص واردات گاز از مصر و برق از اردن در ابتدای سال جاری میلادی داده شد، اما تاکنون وتوی آمریکا برداشته نشده و گاز و برق نیز از قانون ظالمانه و خصمانه موسوم به "قانون سزار" معاف نشده است.

پیشتر، ولید فیاض، وزیر انرژی و منابع آبی لبنان اعلام کرد که کشورش قصد دارد با مصر در مورد امکان امضای توافقنامه انتقال گاز مصر به لبنان از طریق خاک سوریه بدون قرار گرفتن در معرض تحریم‌های آمریکا علیه سوریه بر اساس "قانون سزار" گفت‌وگو کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 20 دی 1400 - 11:32:31

دسته بندی :