نجف میزبان سومین دیدار هیات شیعیان عراق با صدر

چهار شنبه 15 دی 1400 - 18:45:3
نجف میزبان سومین دیدار هیات شیعیان عراق با صدر

تهران- الکوثر:  منابع سیاسی عراقی اعلام کردند که هیئتی از گروه‌های هماهنگی شیعیان امروز(چهارشنبه) با مقتدی صدر در نجف برای قانع کردن وی جهت بازگشت به ائتلاف شیعیان و اتحاد گروه‌های شیعی قبل از برگزاری جلسه اول پارلمان در نهم ژانویه دیدار می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه شفق نیوز، یک منبع سیاسی در ائتلاف گروه‌های هماهنگی شیعیان اعلام کرد، براساس توافق میان این ائتلاف و فراکسیون وابسته به جریان صدر قرار است سومین نشست میان دو طرف امروز در نجف برای تکمیل توافق‌ها درباره تشکیل فراکسیون اکثریت برای تشکیل دولت آتی برگزار شود.

وی گفت: رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان معتقدند که وحدت گروه‌های شیعه قدرت دولتی را که صدر قصد تشکیل آن را دارد تقویت می‌کند. دیدار مورد نظر با عنوان نشست کمیته‌های مشترک برای توافق تقریبا نهایی درباره انتخاب نخست وزیر آتی و حل اختلافات از جمله موضوع حشد شعبی و فساد است.

این منبع اعلام کرد: نتایج این نشست شکل و محتوای نشست چهارمی را که قرار است بین ائتلاف شیعیان و صدر در بغداد یک یا دو روز قبل از برگزاری نشست پارلمان برگزار شود، مشخص خواهد کرد. این گروه‌ها امیدوارند که فراکسیون شیعی متحدی تشکیل شود.

از سوی دیگر محمود المشهدانی، رئیس پارلمان اسبق عراق و نماینده اهل تسنن با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکراتیک کردستان عراق برای توافق درباره حمایت از انتخاب محمد الحلبوسی برای ریاست پارلمان دیدار کرد. همچنین الحلبوسی برای دیدار با صدر به نجف رفت.

در این راستا یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد که حزب دموکراتیک کردستان کوتاه آمدن از دستیابی به پست ریاست جمهوری را به اعطای پست استانداری کرکوک مشروط کرده است.

این منبع اعلام کرد: حزب دموکراتیک کردستان عراق اعلام کرده که حاضر است در ازای دستیابی به پست استانداری کرکوک با از پست ریاست جمهوری به نفع اتحاد میهنی اقلیم کردستان بگذرد. حزب دموکراتیک کردستان عراق معتقد است که پست استانداری کرکوک برای این حزب مهم‌تر است چراکه به این حزب در داخل این استان قدرت می‌بخشد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 15 دی 1400 - 18:30:11