دبیرکل نُجَباء : هیچ آتش‌بس جدیدی در کار نخواهد بود

چهار شنبه 15 دی 1400 - 9:19:53
دبیرکل نُجَباء : هیچ آتش‌بس جدیدی در کار نخواهد بود

تهران- الکوثر: دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء  درهمایش بزرگ "فیا سیوف خذیني" تاکید کرد: ما همچنان سلاح خود را در برابر قاتلان آمریکایی و صهیونیستی و همدستان آن‌ها بر زمین نگذاشته‌ایم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همایش بزرگ "فیا سیوف خذیني" (ای شمشیرها مرا دریابید) به‌منظور گرامی‌داشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت، با حضور انبوه شهروندان عراقی در مجموعه قصرهای ریاست‌جمهوری شهر بصره برگزار شد.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء به‌عنوان سخنران اصلی این همایش، در آغاز خطاب به شهیدان سلیمانی و المهندس گفت: از زمان عروج شما به‌سمت خداوند متعال که با خون‌تان خضاب شده بودید، همچنان ناقوس انتقام به‌صدا درمی‌آید؛ که پیروزی شما تحقق‌یافتنی و دشمن‌تان رو به زوال است. ما همچنان سلاح خود را در برابر قاتلان آمریکایی و صهیونیستی و همدستان آن‌ها بر زمین نگذاشته‌ایم.

شیخ «اکرم الکعبی» با تأکید بر الگوگیری مجاهدان از سیره ظلم‌ستیزانه و ایثارگرانه آن دو شهید، هواداران مقاومت و الحشد الشعبی را به عبرت‌گیری از تاریخ دعوت کرد و افزود: همانگونه که انبیا و اولیای الهی آماج تهمت‌ها بودند، امروز هم طاغوتیان در صدد خدشه وارد کردن به چهره مقاومت هستند تا مردم را به کرنش در برابر اشغالگری وادار سازند و سازشکاری را نهادینه کنند.

وی ضمن برشمردن جنایات دشمن در غارتگری، فساد و کشتار ملت عراق، ادامه داد: ما هرگز از مسئولیتمان طفره نرفته‌ایم، زیرا در خاک‌مان ریشه داریم، در آن زندگی کرده و در آن خواهیم مرد. بی‌شک آنان رو به زوال هستند و مزدواران‌شان نیز به شکلی ذلت‌بار به آنان ملحق خواهند شد.

دبیرکل نُجَباء ترور شهیدان حاج‌قاسم و ابومهدی را "جنایت قرن" خواند و خاطرنشان ساخت: با این جنایت، نقاب مدعیان ملی‌گرایی کنار رفت؛ گروهی که وقتی ضربات دردناک به اشغالگران آمریکایی وارد می‌شود، به‌سرعت فریاد برمی‌آورند؛ اما هنگام تجاوزهای گسترده آمریکا و مزدورانش به حاکمیت و کرامت این کشور ـ چه با دخالت نظامی، چه با پروژه‌های مخرب و تکفیری ـ سکوت اختیار می‌کنند!

الکعبی ضمن انتقاد شدید از اهمال و کارشکنی در استیفای حق قانونی عراق برای مجازات عاملان جنایت فرودگاه بغداد، تصریح کرد: خون‌خواهی دو فرمانده شهید، بر هر عاشق و مدافع این کشور واجب است و ما هرگز به‌سادگی از کنار آن عبور نخواهیم کرد.

از تهدیدها نمی‌ترسیم؛ آتش‌بس تمام شد

وی ادعای عقب‌نشینی آمریکا از عراق را تا زمانی که خروج قطعی تمامی نیروهای اشغالگر از این کشور تایید نشده است، فریبنده و غیرقابل‌پذیرش دانست و در خصوص مذاکرات موسوم به "گفتگوهای راهبردی" بین واشنگتن و بغداد اظهار داشت: این سناریو برای پنهان‌سازی حقیقت طراحی شده است تا استمرار اشغالگری را مشروع جلوه دهد. تغییر عنوان نیروهای رزمی به مستشار نیز یک صحنه‌سازی غیرواقعی است. همچنان بیش از پنج‌هزار نظامی بیگانه در خاک عراق حضور دارند که نیمی از آنان آمریکایی و بقیه وابسته به کشورهای مختلف هستند.

مقام عالی‌رتبه مقاومت عراق با اشاره به اینکه "مواضع ما در رابطه با اشغالگران ثابت بوده و از مدت‌ها پیش قطعی شده است" تأکید کرد: به ضرب‌الاجل تعیین‌شده، مهلتی اضافه نخواهد شد و خبری از آتش‌بس نخواهد بود. هیچ مجال و هیچ گزینه‌ای جز اخراج آمریکایی‌ها از کشور وجود ندارد، جز به‌صورت اجباری و با جنازه‌هایی بر دوش!

شیخ اکرم الکعبی در واکنش به تلاش دشمنان برای ترساندن رزمندگان مقاومت با توسل به ترور و حمله، خطاب به آنان اظهار داشت: از تهدیدهای شما هراسی به دل راه نمی‌دهیم، چرا که همه ما در مسیر امام‌حسین علیه‌السلام آماده شهادت هستیم. عملیات مقاومت پس از امروز متوقف نخواهد شد و پاسخ ما سخت‌تر و شدیدتر خواهد بود. هر حماقت دیگری، توسعه دایره عملیات را به‌دنبال خواهد داشت. ما شما را نه‌تنها در اینجا، بلکه در هرجایی خارج از عراق نیز تعقیب کرده و هدف قرار خواهیم داد؛ به‌ویژه در کشورهای تحت حاکمیت مزدورانی که پایگاه‌های نظامی شما را میزبانی می‌کنند.

اخراج اشغالگران؛ پیش‌شرط حاکمیت ملی

وی در ادامه سخنرانی خود در جمع اهالی بصره، اخراج اشغالگران را اولین مرحله بازیابی استقلال و حاکمیت عراق توصیف کرد و گفت: کسانی که از حاکمیت ملی حرف می‌زنند، آیا نمی‌دانند که آسمان عراق اشغال شده و جنگنده‌های آمریکایی آشکارا بدون هیچ مانعی، حاکمیت کشور را نقض می‌کنند؟ آیا نمی‌دانند که آمریکا از طریق دریا، عراق را محاصره و بخشی از اراضی سوریه را اشغال کرده است؟ و آیا از پایگاه‌های آمریکا در امارات و عربستان و قطر خبر ندارند؟

دبیرکل جنبش نُجَباء در همین زمینه افزود: اخراج آمریکا زمینه‎ساز آزادی عراق از سلطه و حاکم شدن ملت بر سرنوشت سیاسی و اقتصادی است که در پی آن، دست مزدورانی مثل آل‌سعود وهابی و امارات سازشکار هم از سرزمین انبیا و اولیای الهی کوتاه می‌شود.

جنگ نیابتی علیه مقاومت؛ پروژه جدید آمریکا در عراق

الکعبی در پاسخ شبهه‌افکنی راجع‌به به پیروزی‌های مقاومت در عراق، از ضربات دردناکی که اشغالگران تا کنون دریافت کرده‌اند صحبت کرد و یادآور شد: اینکه از روی وحشت مجبور شده‌اند با فریبکاری و کمک گرفتن از برخی مزدوران داخلی، مأموریت نیروهایشان را از رزمی به مستشاری تغییر دهند، ثابت می‌کند که مقاومت در مسیر درستی گام برداشته و نشانه‌های پیروزی در افق عراق ظاهر شده است.

وی همچنین با استناد به اطلاعات دقیق، خبر داد: پروژه فعلی آمریکا در عراق، برافروختن جنگی نیابتی علیه مقاومت است؛ زیرا آمریکا دیگر قادر به رویارویی و تحمل ضربات مقاومت نیست. از این رو به‌دنبال تحریک برخی طرف‌های داخلی است تا با بهره‌گیری از حملات رسانه‌ای و چالش‌های اجتماعی، جنگ نیابتی ضد مقاومت را شعله‌ور کند؛ کما اینکه برای برخی از دولت‌های پیشین هم چنین شرطی قرار داد و به سرانجام نرسید.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء از پیشنهاد دشمنان به نیروهای سیاسی عراق مبنی بر "خیانت به مقاومت در ازای برخورداری از حمایت‌های خارجی" خبر داد و خاطرنشان ساخت: در این مرحله ضروری است که همه نیروهای مردمی، حول محور مقاومت و الحشد الشعبی در برابر سازشکاران بایستند. البته مقاومت از توان کافی برای دفاع مقتدرانه از خود برخوردار است و به‌هیچ‌وجه سر خم نمی‌کند.

اتمام‌حجت کرده‌ایم

اکرم الکعبی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر ضمن تأکید بر اینکه "ما اتمام‌حجت کرده‌ایم و هیچ گزینه‌ای جز راهکار نظامی وجود ندارد"، اعلام کرد: پیش‌تر مقاومت فرصتی داد تا جای بهانه‌گیری برای هیچ جریانی باقی نماند، اما امروز دیگر هیچ درخواست آتش‌بسی را از هیچ‌کس نخواهیم پذیرفت.

وی عجز اسرائیل در مقابل حزب‌الله لبنان و گروه‌های فلسطینی در غزه را نمونه‌هایی روشن برای کارآمد بودن گزینه مقاومت نظامی برشمرد و اضافه کرد: شاهد آشکار دیگر، شکست محاصره بزرگی است که ائتلاف شوم سعودی سال‌هاست با دستور مستقیم آمریکا بر ملت مظلوم و مقاوم یمن تحمیل می‌کند؛ اما همچنان انصارالله در حال پیشروی و کسب پیروزی‌های متوالی است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 15 دی 1400 - 8:14:21