بعد از توقیف کشتی اماراتی، نوبت کشتی‌های اسرائیل می‌رسد

سه شنبه 14 دی 1400 - 16:38:22
بعد از توقیف کشتی اماراتی، نوبت کشتی‌های اسرائیل می‌رسد

تهران- الکوثر: تحلیلگر سرشناس جهان عرب اعلام کرد که توانایی انصارالله در توقیف کشتی اماراتی نگرانی زیادی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی به وجود آورده و ممکن است کشتی بعدی که مورد هدف قرار می‌گیرد یک کشتی اسرائیلی باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله جدید خود به بررسی ابعاد توقیف کشتی اماراتی در آب‌های یمن توسط انصارالله اشاره کرده و نوشت، نیروهای ویژه جنبش انصارالله یمن در یک تحول برجسته نظامی یک کشتی با پرچم امارات متحده عربی را توقیف و صبح روز دوشنبه به بندر الحدیده کشاندند.

عطوان افزود، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی مدعی شد، این کشتی که از سقطری می‌آمد، حامل تجهیزات پزشکی برای تاسیس بیمارستانی در جازان بود. اما «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که این ادعاها از پایه و اساس دروغ است و تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از داخل این کشتی و تانک‌ها و خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی روی آن صراحتاً دروغ بودن این ادعاها را ثابت می‌کند. ورود غیرقانونی این کشتی با تجهیزات نظامی به آب‌های یمن که نقض قطعنامه‌های سازمان ملل در ممنوعیت ارسال سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن محسوب می‌شود، نگرانی زیادی برای ائتلاف متجاوز عربی به وجود آورده است.

این تحلیلگر برجسته عرب زبان تصریح کرد، همچنین قابل توجه است که توقیف این کشتی همزمان با حملات پهپادی انصارالله به پایگاه نظامی در شهر طائف  در شمال غرب عربستان انجام می‌شود.  

بر اساس این مقاله اگر گزارش یحیی سریع تایید شود مبنی بر اینکه این کشتی اماراتی توقیف شده که از سقطری می‌آمد قصد انتقال سلاح و تجهیزات نظامی به گروه‌های وابسته به امارات در ساحل غربی یمن را داشته است، این به معنای پایان توافق آتش بس غیرمکتوب میان دولت نجات ملی یمن و ابوظبی خواهد بود؛ آتش‌بسی که طی سال‌های گذشته مواضع داخلی امارات را از حملات موشکی انصارالله در امان نگه داشته بود.


عطوان ادامه داد، توانایی بالای جنبش انصارالله یمن در توقیف کشتی‌هایی که وارد آب‌های دریای سرخ می‌شوند بیانگر یک تحول خطرناک در جنگ یمن است که از 7 سال گذشته تاکنون ادامه دارد.  این یعنی یگان‌های ویژه یمن مجهز به قایق‌های تندرو هستند و می‌توانند ناوبری دریایی در دریای سرخ و تنگه‌های آن به ویژه باب المندب را کنترل کنند.  ما نمی‌توانیم ارتباط بین روند توقیف این کشتی اماراتی و تحولات جنگ یمن در مأرب و استان شبوه را رد کنیم.

بر اساس این گزارش، قطعا رژیم اشغالگر صهیونیستی پیش از همه نگران تشدید اوضاع نظامی در جنوب دریای سرخ خواهد بود؛ چرا که بیش از 80 درصد صادرات این رژیم  به کشورهای شرق آسیا و جنوب قاره آفریقا از طریق همین خط دریایی انجام می‌شود.  علاوه بر آن تشدید درگیری نظامی در جنوب دریای سرخ خطر بزرگی برای کشتی‌های اسرائیلی به وجود می‌آورد؛ به این معنا که ممکن است بعد از توقیف کشتی اماراتی این بار نوبت کشتی‌های اسرائیلی باشد که در تیررس موشک‌های انصارالله قرار بگیرند.

عبدالباری عطوان تصریح کرد امروز هدف، یک کشتی اماراتی بود و فردا ممکن است نوبت یک کشتی اسرائیلی باشد. سال جدید میلادی برای منطقه چه در جنگ یمن و چه در جبهه‌های دیگر در فلسطین، عراق و لبنان پر از شگفتی و غافلگیری خواهد بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


سه شنبه 14 دی 1400 - 14:26:0

پربازدیدها