شهادت ۳۵۷ فلسطینی در سال ۲۰۲۱؛ زنان دارای بالاترین آمار شهدا

دو شنبه 13 دی 1400 - 17:7:43
شهادت ۳۵۷ فلسطینی در سال ۲۰۲۱؛ زنان دارای بالاترین آمار شهدا

تهران- الکوثر: مجمع ملی خانواده‌های شهدای فلسطین اعلام کرد نیروهای رژیم اشغال گر صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۳۵۷ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجمع ملی خانواده‌های شهدای فلسطین در گزارش خود اعلام کرد که حدود ۱۹ درصد از شهدای فلسطینی را زنان تشکیل می‌دهند. این بالاترین آمار شهدای زن فلسطینی در تاریخ جنایات و اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی پس از اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ است. 
در این گزارش آمده است که ۲۲ درصد از شهدا یا ۷۹ نفر را کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند. امین محمد حمد با ۹۰ سال مسن‌ترین شهید فلسطینی در یک سال گذشته است. وی در ماه مه سال گذشته در حمله رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید. 
محمد صبیحات، دبیرکل مجمع ملی خانواده‌های شهدای فلسطین گفت: سربازان صهیونیستی از رهبری سیاسی و نظامی دستور می‌گیرند تا فلسطینی‌های غیرمسلح را بدون توجه به جنسیت و سنشان بکشند. 
ارتش رژیم صهیونیستی ۳۵۷ فلسطینی از جمله ۱۰۰ نفر را در کرانه باختری و ۲۵۷ فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است. بر اساس این گزارش، از میان قربانیان، ۲۸۶ نفر در ماه مه در جریان تجاوزات اسرائیل به غزه کشته شدند. 
در همین زمینه، گروهی از نهادهای فلسطینی روز جمعه اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۱۳۰۰ نوجوان و ۱۸۴ زن را دستگیر کرده است. 
در گزارش نهادهای فلسطینی آمده است که تعداد زندانیان محکوم به حبس ابد در زندان‌های رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ به ۵۴۷ نفر رسیده است. 
به گزارش ایرنا، کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای غرب آسیا «اسکوا» آبان ماه گزارش سال ۲۰۲۱ خود را ذیل بند ۶۴ کمیته دوم مجمع عمومی درخصوص حاکمیت دائمی مردم فلسطین و سوریه بر منابع طبیعی خود در سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی، در نشست عمومی کمیته دوم مجمع عمومی ارائه کرد. 
 این گزارش، اقدامات و سیاست‌های رژیم صهیونیستی به ویژه در نقض حقوق بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر را که بر شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم سرزمین‌های اشغالی تاثیر منفی داشته، پوشش داده است. 
تمرکز این گزارش، اقدامات و سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس در بازه زمانی اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ است. 
برپایه این گزارش، مهمترین اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در این بازه زمانی، عبارتند از: گسترش فعالیت‌های غیرقانونی شهرک سازی، کاربرد خشونت توسط شهرک نشینان، تخریب و مصادره دارایی‌ها و منازل فلسطینیان، اعمال محدودیت‌های رفت و آمد، جابجایی‌های اجباری، تبعیض و نقض اصول برابری، کاربرد وسیع خشونت و استفاده از زور، بازداشت خودسرانه و سوء رفتار و محرومیت فلسطینیان و اعراب ساکن جولان اشغالی از دسترسی به منابع طبیعی سرزمین‌های خود است. 

این گزارش تصریح کرده است تنها در بازه زمانی مذکور، مقامات رژیم صهیونیستی، ۱۰۱۵ منزل و ساختمان متعلق به فلسطینیان را ویران کرده‌اند و اقدامات نیروهای نظامی اسرائیلی در داخل یا نزدیک مدارس کودکان فلسطینی موجب نگرانی عمیق شده است. 
 براساس این گزارش، تنها در طول بازه کوتاه زمانی یاد شده، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، ۲۱ فلسطینی شامل ۶ پسربچه را شهید و ۱۶۶۲ فلسطینی دیگر شامل ۱۸۵ کودک و ۲۱ زن را زخمی کرده‌اند. 
طبق این گزارش، تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، تعداد ۴۴۵۰ فلسطینی به عنوان زندانی امنیتی در زندانهای رژیم صهیونیستی بسر می‌برند که از این میان ۱۴۰ نفر، کودک و ۳۷ نفر زن هستند. 
گزارش همچنین به کتک زدن و شکنجه کودکان، عدم اجازه ملاقات با خانواده و نیز حبس آنان در سلول‌های انفرادی اشاره می‌کند.  

در این گزارش، وضعیت اسفناک اقتصادی و اجتماعی در سرزمین‌های تحت اشغال، شامل فقدان دسترسی لازم به بهداشت، سلامت، آب آشامیدنی و کشاورزی، آموزش و نیز مسائل مربوط به زنان، کودکان و سالمندان، به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. 
در این بخش از گزارش تاکید شده که رژیم صهیونیستی با اعمال محدودیت‌های غیرقانونی علیه ساکنان مناطق اشغالی نه تنها موجب شده مردم این مناطق از توسعه محروم شوند، بلکه دسترسی آن‌ها را به منابع طبیعی خودشان نیز محدود کرده که مجموع این اقدامات بحرانی انسانی در سرزمین‌های اشغالی به وجود آورده است. 
 این رژیم همچنین، مانع ورود کمک‌های بین المللی برای کمک به مردم این منطقه به منظور مقابله با کرونا شده است. این درحالی است که اثرات اقتصادی ناشی از بحران کرونا، وضعیت زندگی مردم فلسطین را با مشکل مواجه کرده و تداوم این سیاست‌ها از سوی رژیم صهیونیستی باعث شده است سیستم بهداشتی در غزه پیش از کرونا از بین برود. 
وضعیت غزه و شرایط آن از یک سو و از سوی دیگر، محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم اشغالگر قدس باعث شده است شرایط غزه بحرانی شود که این موضوع نیازمند اقدام سریع و به موقع از سوی جامعه بین المللی است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


دو شنبه 13 دی 1400 - 8:53:26