رئیسی : شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی نماد بصیرت و میثاق با ولایت بودند

شنبه 11 دی 1400 - 17:11:20
رئیسی : شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی نماد بصیرت و میثاق با ولایت بودند

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از مرزهای دین و حریم دین و ایستادگی و مقاومت نماد بصیرت و پایبند بودن به پیمان ولایت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید ابراهیم رئیسی امروز شنبه در سخنانی در کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی در تهران افزود: حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مرد در میدان، التزام عملی خود را نشان داد و در دفاع از مرزهای دین و حریم دین و ایستادگی و مقاومت بعنوان یک نماد از بصیرت، یک نماد پایبند بودن به پیمان ولایت است.

رئیسی همچنین با تمجید از شخصیت علامه مصباح یزدی اظهار کرد: آیت الله مصباح یزدی هم در حوزه خداشناسی، انسان شناسی و هم در حوزه ایدئولوژی، عقیده و عقاید شناسی و هم در حوزه آسیب شناسی دارای نظر و نظریه بودند و کتاب های بسیار قابل استفاده ای نیز داشتند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: آیت الله مصباح یزدی در عرصه فکر اندیشه و نظریه پردازی نماد بصیرت و میثاق با ولایت و در عمل و اجرا هم حاج قاسم سلیمانی نماد بودند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی؛ مجتهد، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، نماینده منتخب مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان حوزهٔ علمیهٔ قم ۱۲ دی ماه سال 99 دیده برجهان فروبست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 11 دی 1400 - 17:11:5