ابعاد دیدار عباس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در منزل شخصی وی

پنج شنبه 9 دی 1400 - 8:20:14
ابعاد دیدار عباس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در منزل شخصی وی

تهران - الکوثر : روزنامه صیهونیستی «جروزالم‌پست» از دیدار سه‌شنبه‌ شب «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در منزل شخصی وی در شهر «روش هاعین» خبر داد و اعلام کرد که مسائل امنیتی و اقتصادی محور این دیدار و گفتگو‌ بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این دومین دیدار محمود عباس با گانتز از زمان روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی به‌شمار‌ می‌رود‌. نخستین دیدار دو طرف، اواخر ماه آگوست گذشته در رام‌الله برگزار شد که نخستین گفت‌وگوی سطح بالا از این نوع طی حدود یک دهه گذشته بوده است.
نخستین نکته در‌این‌باره‌، واکنش جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بود که  آن را محکوم و اعلام کرد که این اقدام محمود عباس به‌مثابه‌ زدن خنجر بر پشت انتفاضه فلسطین است.
نکته دوم در‌این‌باره‌، این است که این دیدار دوستانه در حالی صورت ‌گرفت‌ که فلسطین و فلسطینی‌ها شرایط دشواری دارند. در کرانه باختری نظامیان صهیونیستی سرکوب و تجاوزگری علیه فلسطینی‌ها تشدید شده است‌. فلسطینی‌ها در غزه نیز همچنان در محاصره این رژیم قرار دارند. بنابراین،‌ چنین دیداری، تشدید عنادورزی و خصومت با فلسطینی‌هاست‌.
نکته سوم در‌این‌باره‌ گواهی بر مدعاست که نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین، در واقع،‌ فرمانبردار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هستند و بی‌گمان، یکی از محورهای اصلی این دیدار، نوع همکاری و هماهنگی بیشتر این نیروها با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری برای هرچه‌بیشتر تحت فشار قرار دادن، فلسطینی‌ها و سرکوب آن‌هاست.
نکته چهارم در این خصوص ناظر بر این واقعیت است که صهیونیست‌ها‌ در مقطع کنونی، از تحرکات فلسطینی‌ها و ابراز همبستگی آن‌ها‌ با فلسطینی های کرانه باختری در کرانه باختری به‌شدت هراسان اند. به بیان دیگر، وحشت اصلی که صهیونیست‌ها‌ دارند، احتمال شکل‌گیری‌ اتحاد و همبستگی بین فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه است؛ زیرا در تحولات چند سال اخیر، فلسطینی های ساکن کرانه باختری بر ضرورت همبستگی با ساکنان غزه تأکید‌ می‌کنند‌. در واقع،‌ فلسطینی‌های کرانه باختری به این نتیجه رسیده‌اند که حقوق آن‌ها‌ با گفت‌وگو‌ و مذاکره احقاق نمی‌شود و بلکه تنها راه رهایی آن‌ها‌ از ظلم و تجاوزگری صهیونیست‌ها‌، مقاومت و تأکید‌ بر گزینه‌های‌ مقاومت است.
نکته پنجم، اما در‌این‌باره‌، به پروژه «عادی‌سازی»  باز می‌گردد. صهیونیست‌ها‌ تلاش می‌کنند‌ با دیدارهای خود با محمود عباس و فلسطینی های کرانه باختری، این گزاره را به کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای عربی منطقه القاء کنند که موضوع فلسطین به یک مسئله عادی تبدیل شده است و حتی خود فلسطینی‌ها هم در مسیر عادی‌سازی قرار گرفته‌اند‌.
نکته ششم در این خصوص به کابینه شکننده «بنت- لاپید» مربوط می‌شود‌. این کابینه درصدد است تا با چنین دیدارهایی به صهیونیست‌ها‌ این گونه بازنمایی کند که مسئله فلسطین برای آن‌ها‌ حل شده به‌گونه‌ای‌ که رئیس تشکیلات خودگردان با حقارت و ذلت در منزل وزیر جنگ این رژیم حاضر می‌شود‌ و با او گفت‌وگو‌ می‌کند‌. بنابراین،‌ قدرتمند و موفق نمایی این کابینه برای افکار عمومی صهیونیست‌ها‌ از برنامه‌های‌ اصلی این کابینه است.
نکته هفتم در این خصوص به فلسطینی‌های کرانه باختری باز می‌گردد. این دیدارها برای آن‌ها‌ واجد این پیام اثباتی که تشکیلات خودگردان منافع فلسطینی‌ها را در نظر نمی‌گیرد بلکه در جهت تأمین‌ منافع صهیونیست‌ها‌ گام بر می‌دارد‌. این دیدار گواهی گویا برای فلسطینی‌ها درباره اینکه تشکیلات خودگردان وابسته به رژیم صهیونیستی است و در تمام تصمیمات خود با آن هماهنگی و در سرکوبگری‌ها‌ علیه فلسطینی‌ها نیز با آن همراهی می‌کند‌.
نکته نهایی و هشتم اما این است که چنین دیدارهایی در جهت انتفاضه جدید و منافع فلسطین و آزادسازی نهایی فلسطین خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 دی 1400 - 8:20:3