ادعا سازیهای موهوم علیه ایران ؛ وارونه سازی واقعیتها

چهار شنبه 8 دی 1400 - 20:59:42
ادعا سازیهای موهوم علیه ایران ؛ وارونه سازی واقعیتها

تهران - الکوثر : مقام های لندن ،واشینگتن و تل آویو در یک سیاست همسو و فریبکارانه هر روز بدنبال سوژه سازی تازه ای علیه ایران هستند .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آنها یکروز برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بهانه می کنند و در جای دیگر از قدرت موشکی ایران تهدید سازی می کنند . بریتانیا در تازه ترین ادعا سازی ،ایران را در لیست کشور‌های متخاصم قرار داد.

"محسن بهاروند "سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به این ادعاهای بی پایه و اساس در صفحه اینستاگرامش نوشت:

 "ما بر تامین امنیت و حفظ منافع ملی ایران اصرار کرده و بر اصول خود پایمردی و ایستادگی خواهیم کرد. اصل عمل متقابل نیز از اصول عرفی و جا افتاده روابط دیپلماتیک است که آن را مورد توجه قرار می دهیم."

بهاروند خاطر نشان کرد ما از خصومت با هیچ کشوری که با آن رابطه دیپلماتیک داریم استقبال نمی کنیم.احترام متقابل و منافع متقابل از اصول سیاست خارجی ایران است .

مقام های بریتانیا هفته گذشته نیز در اظهاراتی مداخله جویانه پرتاب موشک‌های بالستیک در جریان رزمایش ایران  را تهدید برای امنیت دانستند و مدعی شدند برنامه موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است.قطعنامه ۲۲۳۱ همان قطعنامه‌ای است که برجام به‌آن منضم شده و تمام دولت‌ها متعهد بویژه اعضای ۱+۵ به اجرای ‌آن بوده اند. از سال 2018 که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد این قطعنامه  از سوی تروئیکای اروپایی نیز مورد بی‌اعتنایی واقع شد. اینکه امروز لندن نگران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است، حاکی ازسیاست وارونه سازی حقایق و رویکرد مزورانه مقامات این کشور در قبال ملت ایران و کشورهای منطقه است. 

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد این ادعاهای موهوم خاطر نشان کرد،  بریتانیا در حالی که در یک رقابت بی‌پایان برای فروش مخرب‌ترین سلاح‌ها به منطقه غرب آسیا و دیگر مناطق بحران‌زده جهان است و بدون توجه به مقررات عدم‌ اشاعه پیمان‌های نظامی مانند، اوکاس را منعقد می‌کند، در همان حال در مورد تمرین‌های نظامی معمول ایران اظهار نگرانی می‌کند.

سخنگوی وزیر امور خارجه ایران با محکوم کردن تلاش مقامات بریتانیایی برای القای تهدید ایران در منطقه گفت آنچه به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه دامن زده و از جمله فاجعه انسانی در یمن را به وجود آورده، اشتهای سیری‌ناپذیر بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی به فروش حجیم تسلیحات پیشرفته به برخی کشورهای منطقه، آن هم با آگاهی کامل از نقض حقوق بین‌الملل به ویژه حقوق بشر دوستانه در کاربرد این تسلیحات است.

 ملت های منطقه امروز می دانند که یکی از ریشه‌ها و علل اصلی بروز جنگ‌ها وتنش ها  درمنطقه فروش انواع تسلیحات  و سیاست جنگ افروزی بیگانگان در منطقه است که تحمیل جنگ  عربستان به  یمن  تنها یک نمونه از این جریان است .

واقعیت این است که امریکا و متحدان اروپایی اش  با طرح همین ادعاهای موهوم از اجرای تعهدات خود در توافق هسته‌ای خودداری کردند. بریتانیا  در ادامه همین تلاش‌ها برای تخریب روند مذاکرات وین ، وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس را در لندن گردهم آورد تا به اعمال فشار و تکرار ادعاهای نخ‌نما علیه ایران ادامه دهد.

وزیران خارجه انگلیس و کشورهای عربی با صدور بیانیه‌ای، از مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که میان ایران و گروه موسوم به ۱+۴ انجام می‌شود به عنوان «آخرین فرصت» برای برگرداندن امنیت به منطقه و اجتناب از شدت گرفتن تنش‌های هسته‌ای یاد کردند.
اکنون بیش از چهار دهه است که ایران مقابل فشارها و اقدامات خصمانه و مداخله جویانه امریکا ومتحدان اروپایی اش ایستاده است.از این جهت واضح است که کینه  آنها نسبت به ایران عمیق و ریشه دار است .
البته موضع گیری ها و رفتارهای مداخله جویانه آنها در راستای منافع صهیونیستها قابل ارزیابی است. با این حال ایران کشوری نیست که با تهدید و بیانیه میدان را خالی کند .آنگونه که  سفیر ایران درلندن در پاسخ به ادعاسازی های بریتانیا تصریح کرد ؛ ایران از خصومت ورزی هیچ کشوری هراسان نخواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 دی 1400 - 20:11:2