شهید سلیمانی، هنوز در تعقیب آمریکا و اسرائیل است

سه شنبه 7 دی 1400 - 17:54:17
شهید سلیمانی، هنوز در تعقیب آمریکا و اسرائیل است

تهران- الکوثر: پایگاه آمریکایی " اکسیوس " چند روز مانده به دومین سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی، با دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا مصاحبه ای انجام داد که وی آشکارا و روشن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص ترور سپهبد قاسم سلیمانی وی را فریب داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ترامپ در این گفت‌وگو به این حد بسنده نکرد و افزود: " احساس کردم نتانیاهو می خواهد تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد... درباره این موضوع از اسرائیل به شدت ناامید شدم."

وی قول داد اطلاعات بیشتری درباره فریبکاری وی اعلام کند و گفت: مردم در زمان مناسب، مطالب بیشتری خواهند شنید.

برای پی بردن به میزان ترس رئیس جمهوری بزرگترین کشور دنیا از جنگ میان کشورش و ایران که گفته نتانیاهو می خواست تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد  نیازی نیست که تحلیلگر روانشناس باشیم زیرا ترامپ اگر باور داشت جنگ با ایران مانند سایر جنگ های آمریکاست این سخن را نمی گفت.

ترامپ عملا از جنگ با ایران خودداری کرد و پس از حمله ژاپن به پرل هاربر در سال 1941 بزرگترین توهین را از ایران دریافت کرد زمانی که ایران رسما اعلام کرد با دهها موشک پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق را در پاسخ به جنایت تروریستی ترامپ احمق و شهادت دو فرمانده قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهان وی در مرکز بغداد هدف قرار داده است و این اولین حمله ای بود که کشوری در جهان علیه یک پایگاه نظامی آمریکایی انجام داد و مسئولیت آن را پذیرفت بدون اینکه امریکا جرات پاسخ دادن بدان را داشته باشد.

امریکا اگر باور نداشت که بمباران عین الاسد آخرین اقدام ایران نخواهد بود به فکر ترک منطقه خاورمیانه نمی افتاد و گرفتن انتقام ترورشهید سلیمانی همچنان مطرح بوده و مسئولیت مقدس همه محورمقاومت است.

این همان حقیقتی بود که موجب شد ترامپ پرده از اسرار بردارد و در نهایت سادگی و حماقت بخشی از مسئولیت جنایت خائنانه در روز روشن در مرکز بغداد را به گردن رفیق تروریست خود نتانیاهو بیندازد تا شاید از تبعات جنایت هایی که تاثیرات منفی بر حضور امریکا در منطقه خاورمیانه داشته است بکاهد.

تنش و اختلاف ترامپ و نتانیاهو و آمادگی امریکا برای عقب نشینی از منطقه و ترس اسرائیل از نیروهای مقاومتی که آن را محاصره کرده اند؛ تبعات جنایت ترور شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی امروز نیز درست مانند زمانی که زنده بود در تعقیب امریکا و اسرائیل است. 

منبع: العالم


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 7 دی 1400 - 17:53:41