هادی العامری:

درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق مسامحه نمی‌کنیم

یک شنبه 5 دی 1400 - 8:13:46
درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق مسامحه نمی‌کنیم

تهران- الکوثر: رئیس ائتلاف الفتح عراق در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم و ابومهدی گفت با باقی ماندن نیرو‌های نظامی آمریکایی در عراق به بهانه آموزش و مشاوره مخالفیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی العهد‎‎؛ هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق در سخنانی در مراسم گرامیداشت شهادت فرماندهان پیروزی (شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) در استان دیاله عراق گفت: خروج همه نیرو‌های نظامی آمریکایی از عراق هدفی است که در آن سازش و مسامحه وجود ندارد، چرا که حاکمیت و استقلال کشور خط قرمز ماست.

وی افزود: با باقی ماندن نیرو‌های نظامی آمریکایی در عراق به بهانه آموزش و مشورت مخالفیم و حضور حتی یک نظامی آمریکایی را در پایگاه‌های عین الاسد و حریر نمی‌پذیریم. اگر آمریکا می‌خواهد در عراق بماند باید تبعات این اشتباه را بپذیرد.

العامری همچنین گفت: اگر عراق به مربی و مستشار نظامی نیاز داشته باشد، باید توافق و قراردادی تنظیم کنیم تا بر اساس آن، مکان حضور این نظامی ها، تعداد آن‌ها و ماموریتشان مشخص شود.

رئیس ائتلاف الفتح عراق بیان داشت: بدون همکاری دستگاه‌های امنیتی با تمام قشر‌های جامعه نمی‌توانستیم بر تروریسم غلبه کنیم، بنابراین هرکس معتقد است بدون همکاری با مردم می‌تواند امنیت و ثبات را ایجاد کند، در توهم به سر می‌برد.

وی افزود: برای غلبه بر تروریسم، گزینه‌ای غیر از همکاری ما با دستگا‌هایی امنیتی وجود نداشت بنابراین ما با تمام شهدا عهد و پیمان بسته ایم که اجازه ندهیم بار دیگر تروریسم و طایفه گرایی به عراق بازگردد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 5 دی 1400 - 8:13:36