اسماعیل هنیه: توقف مقاومت را هرگز نخواهیم پذیرفت

جمعه 3 دی 1400 - 8:59:53
اسماعیل هنیه: توقف مقاومت را هرگز نخواهیم پذیرفت

تهران- الکوثر:  رئیس دفتر سیاسی حماس گفت کرانه باختری همچنان خروشان باقی خواهد ماند و تا آزادسازی سرزمین و احقاق حقوق فلسطین، از جوش خروش باز نمی ایستد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: توقف مقاومت و دفاع از قدس، اسرا و آوارگان فلسطینی را هرگز نخواهیم پذیرفت و به احقاق حقوق خود در فلسطین از بحر تا نهر به پایتختی قدس شریف پایبندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس دفتر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الشروق الجزایر، ضمن تمجید و قدردانی از مواضع الجزایر و رئیس جمهور این کشور در حمایت از مسئله فلسطین و اعلام مخالفت با روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط و توافقات امنیتی، سیاسی و اقتصادی با دشمن صهیونیستی محکوم است. این توافقات باعث نفوذ رژیم اشغالگر در منطقه می‌شود و سیطره صهیونیسم را بر منطقه عربی و اسلامی افزایش می‌دهد.

اسماعیل هنیه در ادامه گفت: به اسم ملت و مقاومت فلسطین و همه آزادگان امت از دولت‌ها و حکومت‌هایی که اقدام به عادی سازی روابط با دشمن کرده اند، می‌خواهیم این رویکرد را متوقف و در آن تجدید نظر کنند و از اصالت و اصول ثابت امت عربی و اسلامی در قبال مسئله فلسطین و تقابل و نزاع با رژیم اشغالگر، جانبداری و پیروی کنند.

وی با اشاره به نشست سران کشور‌های عربی که قرار است در الجزایر برگزار شود، گفت: حماس به این نشست به خصوص در سایه تلاش‌های آمریکا برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی و امنیتی در منطقه با هدف برتری دادن رژیم صهیونیستی، توجه ویژه دارد.

هنیه ابراز امیدواری کرد که در نشست الجزایر، قطعنامه الزام آوری برای متوقف کردن عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر و بازیابی حیثیت و اعتبار قدس، صادر و تصمیماتی برای پشتیبانی از قدس و مقابله با توطئه‌های رژیم اشغالگر اتخاذ شود. همچنین برای شکست کامل محاصره نوار غزه تدابیری اندیشده شود. تصمیمات اتخاذ شده در نشست الجزایر باید در حد و اندازه شرایط فعلی حاکم بر تحولات فلسطین و منطقه باشد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن اعلام پشتیبانی از همه اسرای فلسطینی به ویژه بانوان اسیر، از ملت‌های جهان خواست حمایت خود را از اسرای فلسطینی اعلام کنند و بار دیگر تأکید کرد: نظامیان صهیونیست که در اسارت حماس هستند، تا زمانی که اسرای فلسطین آزاد نشوند، آقتاب را نخواهند دید. دستان قدرتمند مقاومت در هر جایی و به هر شیوه‌ای برای آزاد کردن اسرای فلسطینی به حرکت درخواهد آمد.

اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد: عملیات‌های اخیر در کرانه باختری نشان می‌دهد مقاومت در وجدان و باطن همه فلسطینی‌ها زنده و بیدار است و هیچ یک از تلاش‌های رژیم صهیونیستی از طریق همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان برای شکستن اراده مقاومت و استقامت ملت فلسطین موفق نشده و نخواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پایان گفت: کرانه باختری، این آتشفشان خروشان همچنان خروشان باقی خواهد ماند و تا آزادسازی سرزمین و احقاق حقوق فلسطین، از جوش خروش باز نمی‌ایستد.

از سوی دیگر؛ صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: باید برای همگان آشکار باشد که تجلیل و استقبال گرم از اسرای آزاده که علیه اشغالگری مقاومت کرده اند، واجب و وظیفه فرزندان ملت فلسطین و تثبیت ارزش‌هایی است که تأکید می‌کند کسی که علیه اشغالگری مقاومت می‌کند برای ما در اولویت و قابل احترام است و مبارزات و جان فشانی‌های او به هدر نخواهد رفت.

وی افزود: متأسفانه تحولات اخیر در کرانه باختری و تحت پیگرد قرار دادن کاروان‌های استقبال از اسرای آزاده و احیانا حمله به این کاروان‌ها به بهانه اهتزاز پرچم‌های حماس یا جهاد، نه فقط غیر قابل توجیه بلکه به شدت محکوم است. این اقدامات تلاش در راستای دگرگون کردن ارزش‌های ملی است، گویا اسیر آزاده مرتکب گناه شده است و مردم باید او را رهایش کنند و برای او جایگاه، ارزش و اعتباری قائل نباشند.

در خبری دیگر؛ به گزارش خبرگزاری یونیوز، رژیم اشغالگر صهیونیستی "خلدون البرغوثی" اسیر فلسطینی ساکن شهرک کوبر در شمال رام الله را پس از شش ماه بازداشت آزاد کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 3 دی 1400 - 8:24:55