تاکید امیرعبداللهیان بر خروج قطعی نیروهای نظامی آمریکا از عراق

پنج شنبه 2 دی 1400 - 17:18:1
تاکید امیرعبداللهیان بر خروج قطعی نیروهای نظامی آمریکا از عراق

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران ، در نشست مشترک با وزیر امور خارجه عراق بر خروج قطعی نیروهای نظامی امریکا از عراق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، امروز ( پنجشنبه ) در نشست رسانه ای مشترک با " فواد حسین "  وزیر امور خارجه عراق گفت: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اخبار خوبی از وزیر خارجه عراق مبنی بر خروج قطعی نیروهای نظامی امریکایی از این کشور شنیدیم.

"امیرعبداللهیان " افزود: عراق به لحاظ تاریخی نشان داده است که جغرافیایی نیست که دیگران بتوانند استقلال آن را خدشه دار و یا آن را اشغال کنند.
وزیر امور خارجه ایران، همچنین گفت: در گفتگو با وزیر خارجه عراق درباره این که کمیته مشترک قضایی ایران و عراق در پیگیری  پرونده ترور سردار سلیمانی  کار را با سرعت انجام دهد تاکید شد.


وزیر امور خارجه همچنین با بیان این که درباره لغو روادید عام با وزیر خارجه عراق گفتگو کردیم، افزود: بعد از تکمیل لغو روادید هوایی، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای لغو روادید عام اعلام می کند و قرار شد وزیر خارجه عراق نیز این موضوع را در دولت این کشور پیگیری کند.
امیرعبداللهیان با بیان این که درباره آخرین وضعیت افغانستان و مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه و همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+4 نیز با وزیر خارجه عراق گفتگو کردیم، گفت:  در مذاکرات هسته ای همواره با وزیر خارجه و مقامات عالی رتبه عراق در مشورت و تماس هستیم.
وزیر امور خارجه عراق، برای دیدار و رایزنی با مقامات ایرانی امروز وارد تهران شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 دی 1400 - 17:17:54