برگزاری دور هشتم مذاکرات وین برای لغو تحریم ها در هفته آینده

پنج شنبه 2 دی 1400 - 16:49:28
برگزاری دور هشتم مذاکرات وین برای لغو تحریم ها در هفته آینده

تهران - الکوثر : دور هشتم مذاکرات وین برای لغو تحریم ها دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اتحادیه اروپا پنجشنبه با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد، کمیسیون مشترک برجام روز دوشنبه 27 دسامبر در وین با حضور نمایندگانی از ایران و گروه 1+4 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه و بریتانیا) تشکیل جلسه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است، ریاست کمیسیون مشترک برجام برعهده "انریکه مورا" معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. 

دور هفتم مذاکرات وین در دولت جدید ایران، روز 29 نوامبردر پایتخت اتریش آغاز شد و در نهایت ایران در اول دسامبر دو سند درباره رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های هسته‌ای این کشور به طرف‌های مقابل ارائه کرد و ادامه دور هفتم مذاکرات وین پس از یک وقفه در 9 دسامبر از سرگرفته شد و روز جمعه (17 دسامبر) دور هفتم مذاکرات به پایان رسید و طرف‌های مذاکره‌کننده برای رایزنی‌های بیشتر به پایتخت‌های خود بازگشتند.

از زمان پایان دور هفتم مذاکرات وین، گمانه‌زنی‌هایی درباره زمان دور بعدی مذاکرات وین مطرح شده است و اغلب طرف‌های مذاکره‌کننده ابراز امیدواری کرده‌اند که قبل از پایان ماه دسامبر دور هشتم مذاکرات از سرگرفته شود.

هیأت مذاکره‌کننده ایران از زمان شروع دور هفتم مذاکرات بر عزم جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق با طرف‌های مقابل تأکید کرده‌اند اما در عین حال گفته‌اند که به هیچ عنوان تحت فشار و تهدید با توافق موافقت نخواهند کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 دی 1400 - 16:49:20

دسته بندی :