نیویورک تایمز:

اسرائیل توانایی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

دو شنبه 29 آذر 1400 - 10:1:55
اسرائیل توانایی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

تهران- الکوثر: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد «اسرائیل به این زودی‌ها توانایی اجرای حمله‌ای را ندارد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود یا حتی متوقف کند و به تأخیر بیندازد».

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: «همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک برای مهار برنامه هسته‌ای ایران، بنی گانتس به فرماندهان ارتش اسرائیل دستور داد تا یک گزینه نظامی علیه ایران آماده کنند و به جهان هشدار داد اگر توافق هسته ای جدید به اندازه کافی ایران را محدود نکند، اسرائیل خودش ابتکار عمل را به دست خواهد گرفت».

این روزنامه آمریکایی به نقل از چندین مقام فعلی و سابق اسرائیلی و کارشناسان نظامی افزود: «اسرائیل به این زودی‌ها توانایی اجرای حمله‌ای را ندارد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود یا حتی متوقف کند و به تأخیر بیندازد».

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی اسرائیل گزارش داد «حداقل دو سال طول می کشد تا اسرائیل برای حمله‌ای آماده شود که بتواند به برنامه هسته‌ای ایران آسیب جدی وارد کند».

در همین ارتباط، ریلیک شفیر ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی که خلبان حمله سال 1981 به تأسیسات هسته‌ای عراق بود، گفت: «حمله نظامی به تمام مراکز و سایت‌های ایران بسیار دشوار و عملا غیرممکن است».

به نوشته نیویورک تایمز، «بحث اخیر درباره حمله نظامی به ایران بخشی از کارزار فشار اسرائیل است تا این اطمینان حاصل شود که کشورهای مذاکره کننده با ایران در وین با آنچه مقامات اسرائیلی «توافق بد» می‌دانند، موافقت نمی‌کنند». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 29 آذر 1400 - 9:48:29