خطیب جمعه تهران : محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌ها است

جمعه 26 آذر 1400 - 14:39:14
خطیب جمعه تهران : محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌ها است

تهران - الکوثر : خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهدپذیرکردن طرف اروپایی و آمریکایی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران،  در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهد پذیر کردن طرف‌های اروپایی و آمریکایی بوده و اکنون طرف‌های برجامی باید از حضور ایران  باوجود عهدشکنی آنها در مذاکرات استقبال کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: هیات ایرانی با قوت و ابتکار وارد میدان شده است،  گرچه طرف مقابل خط تحریف را برای متشنج سازی داخل ایران و برهم زدن تمرکز هیات مذاکره کننده ایرانی و امتیازگیری دنبال می‌کند ولی موفق نخواهد شد.

حاج علی‌اکبری  خاطرنشان کرد: آنها عهد شکستند و حالا باید از مذاکره استقبال کنند و محور مذاکرات هم تنها رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهدپذیرکردن طرف اروپایی و آمریکایی است و آنها نباید به حاشیه ها بپردازند. 

خطیب نماز جمعه تهران، تهدیدات برخی مقامات غربی درباره ماجراجویی علیه ایران را یادآور شد و گفت: مواضع برخی از کشورهای غربی در این زمینه بیشتر به طنز شبیه است و  خودشان می‌دانند که نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.  

حاج علی‌اکبری افزود: امیدواریم در زمینه دیپلماسی هم شاهد فتوحات شایسته دیپلمات‌ های ایرانی  باشیم،  البته رفع تحریم‌ها یک طرف مسئله است و اصل مسئله خنثی سازی تحریم‌هاست و خنثی سازی تحریم‌ها تنها با تکیه بر توان داخلی ممکن می شود.

حاج علی اکبری با اشاره به فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه  زهرا (س)  افزود : حضرت فاطمه (س) را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم.

به گفته خطیب نماز جمعه تهران :   حضرت فاطمه زهرا (س)  در مقطع بی نظیری قرار داشت که یک پیچ تاریخی بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 26 آذر 1400 - 14:39:4