تاکید رئیسی بر راهبرد ارتباط با همسایگان

شنبه 20 آذر 1400 - 13:18:26
تاکید رئیسی بر راهبرد ارتباط با همسایگان

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست همسایگی و ارتباط با همسایگان در جهت مقابله و خنثی سازی تحریم‌ها، حرکت راهبری و نه تاکتیکی برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در گردهمایی رئیسان منتخب نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با تمرکز بر کشورهای همسایه، افزود: با توجه به ظرفیتهای  موجود ایران، می‌توان تبادلات با همسایگان را گسترش داد که سهم وزارت امورخارجه در این زمینه بسیار مورد توجه است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دو راهبرد جمهوری اسلامی برای خنثی سازی و رفع تحریم‌ها گفت: برخی می‌گفتند جمهوری اسلامی مذاکره نمی‌کند و عده‌ای مدعی بودند که ایران در مذاکرات جدی شرکت نمی‌کند و یا برنامه ندارد؛ اما جمهوری اسلامی در مذاکرات عزتمندانه شرکت کرد و با ارائه متن پیشنهادی نشان داد که در مذاکره جدی است.
رئیس قوه مجریه ایران تاکید کرد: اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم‌های ظالمانه ایران باشد، توافق خوبی صورت خواهد گرفت و جمهوری اسلامی ایران حتماً به دنبال توافق خوب است.


رئیس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: این عادی‌سازی نه برای این کشورها و نه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نیست.
رئیس قوه مجریه ایران افزود: برخی از کشورها تلاش می‌کنند هم روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کنند و هم اسرائیل را به مرزهای کشورهای منطقه نزدیک کنند اما این اقدام سودی برای آنها نخواهد داشت.
رئیسی، جمهوری اسلامی ایران را خیرخواه کشورهای منطقه خواند و گفت: ارتباط با جمهوری اسلامی و تعامل با ایران در حوزه های مختلف می‌تواند به امنیت و گسترش صلح آرامش در منطقه کمک کند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین مشکلات افغانستان را ناشی از حضور بیگانگان در این کشور دانست و تصریح کرد: افغانستان پس از حضور ناتو و آمریکا، روز خوش ندیده و نتیجه کشور آمریکایی‌ها تبدیل بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از سنتی به صنعتی بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 20 آذر 1400 - 13:18:17