تاکید بر ادامه مقاومت در سی و چهارمین سالگرد تاسیس حماس

جمعه 19 آذر 1400 - 18:17:58
تاکید بر ادامه مقاومت در سی و چهارمین سالگرد تاسیس حماس

تهران- الکوثر: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ”حماس“ در مراسمی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تاسیس خود بر ادامه مقاومت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ”حماس“ به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تاسیس خود مراسمی در غزه برگزار کرد. این مراسم با حضور شمار زیادی از فلسطینیان و سران گروه‌های مقاومت و در صدر آن‌ها مقامات جنبش حماس برگزار شد.

مشیر المصری از رهبران جنبش حماس در سخنانی در این مراسم خطاب به مجاهدان فلسطینی اعم از زن و مرد، ضمن تبریک به فلسطینیان و اعضای حماس و همه گروه‌های فلسطینی افزود: این مردم به اینجا آمده اند تا عهد و پیمان خود با خداوند و رسول خدا و ملت فلسطین تجدید کنند و بگویند راه شهدا و اسرا و زخمی‌ها را ادامه می‌دهند و به اصول ثابت فلسطین پایبند هستند. به یاری خداوند راه جهاد و مقاومت را ادامه می‌دهیم. این مردم به اینجا آمده اند تا با فلسطین تجدید بیعت کنند و بگویند از راهی که در پیش گرفته اند عقب نشینی نمی‌کنند.
وی افزود: این مردم آمده اند تا به اسرای قهرمان بگویند آزادی شما امانتی به گردن ماست. آمده اند تا به قدس بگویند هدف اصلی ماست و از آن غافل نخواهند شد. آمده اند تا به اهالی کرانه باختری بگویند آن‌ها پشتوانه انقلاب هستند. آمده اند تا به اهالی مناطق ۴۸ بگویند منتظر آزادی‌های آینده باشید.
مشیر المصری ادامه داد: مقاومت مردمی و در صدر آن‌ها مقاومت مسلحانه همچنان ادامه خواهد داشت. از همین جا از همه کسانی که رویاروی مقاومت ایستاده اند می‌خواهیم قبل از آن که فرصت از دست برود در محاسبات خود بازنگری کنند و بدانند که در جبهه دشمن اشغالگر قرار گرفته اند. بر همین اساس از حکومت رام الله می‌خواهیم در کنار ملت فلسطین قرار بگیرد و هماهنگی‌های خطرناک امنیتی علیه مقاومت را متوقف کند. همچنین از آن می‌خواهیم به بازداشت‌های سیاسی علیه اعضای همه گروه‌های مقاومت در کرانه باختری پایان دهد، زیرا این کار جنایتی ملی است که ملت فلسطینی آن را نخواهد بخشید. دستان حماس برای تحقق آشتی ملی و وحدت دراز است. حماس امتیازات زیادی برای این کار داده است که شرکت در انتخابات پارلمانی برای پیشبرد آشتی فلسطین که محمود عباس رئیس حکومت رام الله آن را به شکست کشاند و مانع از برگزاری انتخابات پارلمانی شد، از آن جمله است. بر همین اساس حماس از هرگونه تلاش اعراب و مسلمانان برای تحقق وحدت فلسطین استقبال می‌کند. در همین چارچوب از تلاش‌های برادران الجزایری قدردانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: همه از هر گزینه‌ای برای پایان دادن به محاصره ظالمانه ملت فلسطین استقبال می‌کند و درباره تعلل در پایان دادن به این محاصره به رژیم اشغالگر و به تعویق انداختن آن در غزه هشدار می‌دهد. همزمان که خواستار پایان محاصره ظالمانه رژیم اشغالگر و حامیان آن هستیم از حکومت رام الله هم می‌خواهیم مجازات‌های جنایتکارانه علیه ملت فلسطین در نوار غزه را متوقف کنید. مقاومت گزینه راهبردی ماست که همچنان تا آزادی قدس ادامه خواهد داشت. حماس و همه گروه‌های مقاومت توان نظامی خود را افزایش می‌دهند و پیروزی‌هایی را تحقق خواهند بخشید و نبرد شمشیر قدس تحولی راهبردی در مدیریت منازعه با رژیم صهیونیستی بود. پس فقط ملت فلسطین قربانی نخواهد داد بلکه همانگونه که ما کشته می‌شویم از آن‌ها نیز کشته می‌شوند و همانگونه که ما گلوله باران می‌شویم آن‌ها نیز گلوله باران خواهند شد و همانگونه که از ما اسیر می‌کنند، ما نیز از آن‌ها اسیر می‌کنیم و همانگونه که ما رنج می‌کشیم آن‌ها نیز رنج خواهند کشید.

وی ادامه داد: مسئله اسرا یکی از اولویت‌های ملی و اخلاقی حماس است. برای خالی کردن زندان‌های رژیم اشغالگر از همه اسرای فلسطینی و عربی از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد. به اهرم‌ها و عوامل قدرتی که حماس و گردان‌های عزالدین قسام در اختیار دارند اطمینان داریم و مذاکرات غیرمستقیم را با درایت کامل مدیریت می‌کند و در این خصوص بسیار صبور خواهد بود تا به یاری خداوند دومین طرح تبادل اسرای فلسطینی را به رغم خواست سران رژیم صهیونیستی اجرا خواهد کرد.
مشیر المصری در ادامه به موضوع عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی خیانتی بزرگ به فلسطین و قدس و خنجری بر پهلوی آرمان فلسطین است. عادی سازی روابط جز نابودی و ویرانی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت به همین سبب از عادی کنندگان روابط می‌خواهیم مسیر خود را اصلاح کنند قبل از آن که فرصت از دست برود. تاریخ به آن‌ها رحم نخواهد کرد و ملت‌ها آن‌ها را نخواهند بخشید.
وی گفت: پیام ما به امت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان این است که در برنامه واقعی برای آزادسازی فلسطین شرکت کنید تا در تحقق وعده الهی و آزادی قدس و فلسطین از چنگال اشغالگران سهیم باشید.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 19 آذر 1400 - 18:17:34

پربازدیدها