قالیباف: با ظرفیتهایی که داریم می توان تحریمهای آمریکا را خنثی کرد

پنج شنبه 18 آذر 1400 - 16:41:37
قالیباف: با ظرفیتهایی که داریم می توان تحریمهای آمریکا را خنثی کرد

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: داشتن برنامه بلند مدت برای ارتقای روابط دوجانبه و اجرای دقیق و هوشمندانه آن، از الزامات حل و فصل مشکلات تجاری و توسعه روابط اقتصادی ایران و ترکیه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در دیدار با فعالان اقتصادی و تجار ایرانی فعال در ترکیه افزود: اگرچه آمریکا تحریم‌های ظالمانه‌ای ضد ایران اعمال کرده است اما در مقابل، جمهوری اسلامی ظرفیت‌هایی دارد که می توان تحریم را خنثی کرد.

رئیس قوه مقننه ایران شرط حل مشکلات کنونی را داشتن یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه و اجرای گام به گام آن دانست و گفت: اگر اینگونه عمل شود هم منافع اقتصادی افراد یعنی فعالان اقتصادی که حق آنهاست و هم منافع ملی کشور تامین  و سبب عزت مردم می شود.
قالیباف تصریح کرد: در مقوله تجارت دوجانبه نباید نگاه کوتاه مدت داشت و اگر تحریم‌ها رفع شد، این مقوله کمرنگ شود بلکه باید در این مسئله نگاه بلند مدت مثلا ۲۵ ساله داشت و حتی اگر تحریم‌ها رفع شد بازهم تلاش برای ارتقای تجارت دوجانبه ادامه یابد.
«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای شرکت در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز گذشته در صدر هیاتی وارد استانبول شد.
اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با موضوعات محوری "فلسطین، مهاجرت و افغانستان"، در روزهای 9 و 10 دسامبر (18 و 19 آذر) در شهر استانبول و به میزبانی مجلس ترکیه برگزار می‌شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 آذر 1400 - 16:41:13