خطیب زاده: تشدید تحریم ها در تضاد با جدیت و حسن نیت ادعایی آمریکا است

چهار شنبه 17 آذر 1400 - 8:52:29
خطیب زاده: تشدید تحریم ها در تضاد با جدیت و حسن نیت ادعایی آمریکا است

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در توییتر از اقدام خصمانه جدید آمریکا در تحریم چند فرد و نهاد ایرانی در بحبوحه مذاکرات وین انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سعید خطیب زاده در توییتر خاطرنشان کرد، حتی در میانه گفت‌ وگو‌های وین، آمریکا از اعمال تحریم علیه ایران دست بر نمی‌دارد.

"خطیب زاده" با بیان اینکه واشنگتن قادر به درک این مسئله نیست که کارزار "شکست حداکثری" و "گشایش دیپلماتیک" نقیض هم هستند افزود، "تشدید تحریم‌ها، نه تنها اهرم نمی‌سازد، بلکه در تضاد با جدیت و حسن نیت ادعایی است."

وزارت خزانه‌ داری آمریکا روز سه شنبه در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، 8 فرد  و 4 نهاد ایرانی را  تحریم کرد. 

آمریکا در شرایطی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال‌ کرد که دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری این کشور مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

مقام‌های دولت "جو بایدن"، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در ماه های اخیر بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند؛ اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 آذر 1400 - 8:52:21