پاسخ کاخ سفید به درخواست اسرائیل برای توقف مذاکرات وین

جمعه 12 آذر 1400 - 8:15:53
پاسخ کاخ سفید به درخواست اسرائیل برای توقف مذاکرات وین

تهران- الکوثر: کاخ سفید عملا درخواست اسرائیل برای متوقف کردن مذاکرات برجام در خصوص برنامه هسته ای ایران را رد کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: " هر کشوری از جمله اسرائیل، دوست ما، از دیدگاه خاص خود برخوردار است. دیدگاه ما عبارت است از استفاده از روش دیپلماتیک، ادامه کاربرد امکانات برای بحث های دیپلماتیک با هدف تأمین دسترسی هر چه بیشتر به برنامه هسته ای ایران، بازگشت به رعایت تمام مفاد برجام و ادامه این راه صحیح در آینده است".

گفتنی است، نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه از قدرت های جهانی خواست فورا مذاکرات هسته ای با ایران را متوقف کنند. وی این درخواست را با استناد به بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کرد که می‌گوید ایران تولید اورانیوم غنی شده با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر را آغاز کرده است.

نفتالی بنت در تماس با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که ایران از باج خواهی هسته‌ای به عنوان تاکتیک مذاکره استفاده می‌کند و این اقدام باید با توقف فوری مذاکرات و اتخاذ گام‌های محکم از سوی قدرت های جهانی پاسخ داده شود.

جن ساکی پیشتر اظهار داشته بود دیپلماسی همچنان بهترین رویکرد برای مسئله ایران است و بازگشت متقابل به توافق 2015، بهترین گزینه موجود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و فراهم کردن بستری برای رسیدگی به رفتارهای منطقه‌ای ایران است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 12 آذر 1400 - 8:15:43

پربازدیدها