مقتدی صدر: مخالفان نتایج انتخابات از "کشمکش سیاسی" پرهیز کنند

چهار شنبه 3 آذر 1400 - 15:3:34
مقتدی صدر: مخالفان نتایج انتخابات از "کشمکش سیاسی" پرهیز کنند

تهران - الکوثر : رهبر جریان صدر عراق معترضان به نتایج انتخابات را به پرهیز از هرگونه کشمکش سیاسی فراخواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مقتدی صدر»رهبر جریان صدرعراق در سخنانی اظهارات «جنین هنیس پلاسخارت»، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) درباره نتایج انتخابات  را امید بخش دانست.

صدر همگان را به دوری و پرهیز از کشمکش‌های سیاسی، خشونت و برهم زدن امنیت کشور توصیه کرد و گفت: موضع سازمان ملل این یک فرصت جدید برای مخالفان نتایج انتخابات است تا به درستی این نتایج  اذعان کنند.

رهبر جریان صدر بابیان اینکه، مردم عراق  چشم‌ انتظار یک دولت اکثریت ملی هستند تا برای کشور و عراقی‌ها امنیت، حاکمیت، ثبات و آبادسازی را به ارمغان بیاورد افزود: پلاسخارت بر عدم بروز تقلب و تاخیر در اعلام نتایج تاکید کرد؛ بنابراین دادگاه فدرال باید با اعتراض‌ها به شکل حرفه‌ای برخورد کند و تسلیم فشارهای سیاسی نشود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته نیز با صدور بیانیه‌ای از تمام احزاب سیاسی عراق خواست تا با استفاده از ابزار قانونی و مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات انتخاباتی خود اقدام کنند.

پس از اعلام  انتخابات پارلمانی عراق در 10 اکتبر ،شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کرده و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند،تعدادی از شهرهای عراق نیز شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به نتیجه انتخابات بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 3 آذر 1400 - 15:3:24

دسته بندی :