امیرعبداللهیان : رفع تحریم‌ها به حضور قوی‌تر ایران در همکاری‌های منطقه‌ای منجر خواهد شد

پنج شنبه 27 آبان 1400 - 13:54:17
امیرعبداللهیان : رفع تحریم‌ها به حضور قوی‌تر ایران در همکاری‌های منطقه‌ای منجر خواهد شد

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رفع تحریم‌ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی تردید به حضور قوی‌تر و موثرتر جمهوری اسلامی در همکاریهای منطقه‌ای از جمله "آیورا" منجر خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز پنج شنبه در بیست و دومین نشست شورای وزیران اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) که به صورت مجازی و به میزبانی کشور بنگلادش برگزار شد، در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در این نشست افزود: در بیش از دو دهه فعالیت و همکاری در قالب آیورا، ظرفیت‌های بالقوه این اتحادیه در همکاری‌های اقتصادی نمایان شده است.

وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت عظیم همکاریهای منطقه‌ای واقف بوده و مصمم است روابط خود با کشورهای حاشیه اقیانوس هند  را  گسترش دهد.
اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) ، یک سازمان بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۷ با ابتکار هند و موریس آغاز به کار کرد.
تأسیس این سازمان در مارس ۱۹۹۵ در کشور موریس که اکنون مقر این اتحادیه‌است، مورد تصویب قرار گرفت و در مارس ۱۹۹۷ رسماً آغاز به کار کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 27 آبان 1400 - 13:54:9