واکنش خطیب زاده به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران

پنج شنبه 27 آبان 1400 - 12:57:58
واکنش خطیب زاده به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طرح قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران توسط کانادا و حمایت برخی کشورهای غربی را فاقد وجاهت قانونی و از اساس مردود دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنجشنبه در واکنش به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، در کمیته مجمع سوم سازمان ملل متحد افزود: این قطعنامه بر پایه آرای ضعیف و متفرق حاصل فشارهای سیاسی و تهدیدهای گوناگون است.
خطیب زاده با اشاره به اعتیاد کانادا و دیگر بانیان اصلی این قطعنامه به استمرار پروژه شکست خورده "بدنام سازی" ایران، گفت: شوربختانه برخی بازیگران که خود سابقه طولانی در نقص فاحش حقوق انسان ها از جمله از طریق فروش سلاح به رژیم های خودکامه و اشعالگر و متجاوز دارند، حقوق بشر را ابزار پیشبرد مطامع و اغراض سیاسی خود کرده اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: تحرکات غیراخلاقی و غیرموجه نه تنها کمکی به ارتقای وضعیت حقوق بشر و احترام به آن در سطح جهانی نمی کند بلکه صرفاً موجب دامن زدن به کلیشه سازی های منفی و برچسب زنی سیاسی ضد ملت ها می شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با "معنادار" توصیف کردن حامیان قطعنامه ضد ایرانی، اقدام کانادا در گردهم آوردن "جمعی از حکومتهای بدسابقه در عرصه حقوق بشر" شامل رژیم صهیونیستی، امریکا و انگلیس برای آموزش حقوق بشر به مردم ایران را مایه شرمساری دانست و از مقامات کانادا خواست با توقف سیاست نظام‌مند این رژیم در نسل کشی بومیان این کشور، پاسخگوی همدستی در ارتکاب جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین باشند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 27 آبان 1400 - 12:57:47