خطیب زاده: ادعاها درباره فرمانده نیروهای مستشاری ایران در سوریه کذب است

دو شنبه 24 آبان 1400 - 10:6:18
خطیب زاده: ادعاها درباره فرمانده نیروهای مستشاری ایران در سوریه کذب است

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امورخارجه ادعای رسانه‌های سعودی و صهیونیستی درخصوص اخراج فرمانده نیروهای مستشاری ایران در سوریه را رد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سعید خطیب زاده، صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت: فرمانده نیروهای مستشاری ایران در سوریه در پایان دوره فعالیت موفق خود در سوریه مورد تقدیر وزیر دفاع این کشور قرار گرفت و ازسوی وزیر دفاع سوریه مدال دریافت کرد.
وی این نوع خبرها را خبرسازی عنوان کرد که ارزش جواب دادن ندارد.

سفر گروسی به ایران؛ بزودی

سخنگوی وزارت امور خارجه درادامه گفت: از دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران دعوت شده است و منتظر پاسخ هستیم.
سعید خطیب‌زاده در نشست خبری درباره اظهارات گروسی اظهار داشت: آقای گروسی مراودات نزدیکی با سازمان انرژی اتمی و دوستان ما در سفارت وین دارد از ایشان دعوت شده و تاریخی برای سفر وی پیشنهاد شده است.
وی با بیان اینکه گروسی به زودی عازم ایران خواهد شد گفت: منتظر پاسخ ایشان هستیم و او علاوه بر دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر خارجه نیز دیدار خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین درادامه گفت: امروز میزبان وزیر امور خارجه ترکیه هستیم و طرفین در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و گفت‌وگو می‌کنند.
خطیب زاده افزود: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، امروز در جریان سفر به تهران علاوه بر دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با ابراهیم رییسی، رییس جمهور نیز دیدار می‌کند.

خطیب زاده در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت موضوع آب در منطقه، سد ایلیسو بر روی رود دجله ایجاد شده و کشور‌های پایین دست نیز از این موضوع متاثر می‌شوند.

وی اضافه کرد: رویکرد جهانی در مدیریت آب، مدیریت مشترک و ابعاد انسانی و محیط زیستی است، هر چند باید به الزامات محلی نیز توجه کرد، اما باید جهانی فکر کرد و مشترک تصمیم گرفت

 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


دو شنبه 24 آبان 1400 - 10:3:23