فرستاده آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار نمی‌کند

دو شنبه 24 آبان 1400 - 11:18:54
فرستاده آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار نمی‌کند

تهران- الکوثر: یک وبگاه صهیونیستی می‌گوید فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران که به فلسطین اشغالی سفر کرده، قصد ندارد با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سانه‌های رژیم صهیونیستی از عدم دیدار «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم با «رابرت مالی» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در امور ایران خبر دادند.

رابرت مالی روز یکشنبه به عنوان بخشی از یک سفر منطقه‌ای ۱۰ روزه وارد فلسطین اشغالی شد که هفته گذشته آغاز شد.

وبگاه عبری‌زبان «واللا نیوز» گزارش داد، انتظار می‌رود مالی روز دوشنبه با «یائیر لاپید» وزیر خارجه، «بنی گانتز» وزیر جنگ، «دیوید بارنیع» رئیس سازمان جاسوسی موساد و «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، بنت اما با این دیپلمات آمریکایی ملاقات نخواهد کرد، زیرا مالی درخواست چنین نشستی را نکرده است.

با این حال، روزنامه «هاآرتص» برای جلوگیری از تحقیر بیشتر بنت توسط آمریکایی‌ها، ضمن تایید تلویحی عدم درخواست مالی برای دیدار با بنت، روایت دیگری از انجام نشدن این دیدار ارائه کرد.

شبکه «آی۲۴ نیوز» به نقل از هاآرتص خبر داد که نخست وزیر رژیم تل‌آویو، به دلیل تلاش‌های آمریکا برای احیای مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی، با رابرت مالی دیدار نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به نخست‌وزیری رژیم کودک‌کش اسرائیل به هاآرتص گفت: «بنت، [دیدار با] مالی را تحریم نمی‌کند. او معتقد است که بازگشت به میز [مذاکره] کار درستی نیست».

یک مقام صهیونیست دیگر نیز ادعا می‌کند که مالی از نظر مقام سیاسی به اندازه کافی ارشد نیست که بتواند با یک نخست وزیر ملاقات داشته باشد.

نماینده آمریکا در امور ایران، پیش از این به امارات عربی متحده و بحرین سفر کرده و با مقامات این کشورها درباره ایران گفت‌وگو کرده بود. (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها بر شدت تحرکات دیپلماتیک خود افزوده است.

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکاست که بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


دو شنبه 24 آبان 1400 - 7:27:6