طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از فروش موشک به عربستان

شنبه 22 آبان 1400 - 10:15:58
طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از فروش موشک به عربستان

تهران- الکوثر: قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا طرحی ارائه داده که خواستار جلوگیری از فروش موشک به عربستان سعودی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ایلهان عمر»، قانونگذار آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور روز جمعه طرحی ارائه کرد که خواستار جلوگیری از فروش 650 میلیون دلار موشک هوا به هوا به عربستان سعودی است.

وزارت خارجه آمریکا هفته پیش با فروش 650 میلیون دلار موشک هوا به هوا و تجهیزات مرتبط به عربستان سعودی موافقت کرد. این نخستین فروش سلاح به عربستان سعودی در دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود.

ایلهان عمر گفت او این طرح را که به «قطعنامه مشترک منع جواز» شهرت دارد به دلیل نقش عربستان سعودی در جنگ یمن ارائه کرده است.

ایلهان عمر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما هیچ‌گاه نباید به ناقضان حقوق بشر سلاح بفروشیم و خصوصاً نباید این کار را در بحبوحه یک بحران انسانی که آنها مقصر آن هستند انجام دهیم. کنگره از اختیار برای متوقف کردن این فروش برخوردار است و ما باید از این اختیار استفاده کنیم.»

خبرگزاری رویترز نوشت شانس موفقیت این طرح در جلوگیری از فروش سلاح به عربستان سعودی اندک است، چرا که نسخه موازی این طرح بایستی در سنا هم به تصویب رسیده و سپس از وتوی احتمالی رئیس‌جمهور هم عبور کند.

با وجود این، ارائه این طرح نشان‌دهنده مخالفت رو به رشد در میان نمایندگان کنگره آمریکا با فروش سلاح به عربستان سعودی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 22 آبان 1400 - 9:57:3

پربازدیدها