صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد

جمعه 14 آبان 1400 - 14:19:40
صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد

امام جمعه موقت تهران: صدای شکسته شدن استخوان‌های امریکا و رژیم صهیونیستی اکنون به گوش می‌رسد که ان شاء الله در آینده‌ای نزدیک، شاهد سقوط همیشگی این دو رژیم جلاد باشیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته تهران به سالروز ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت : دیروز ۱۳ آبان بود که به حق روز ملی مبارزه با استکبار نام گرفته و پرونده امریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است.

آیت الله خاتمی گفت: وقتی که امام در سال ۱۳۴۳ علیه کاپیتولاسیون که به نوعی بردگی ملت ایران در مقابل امریکا بود موضع گرفت به دستور مستقیم امریکا تبعید شد.
وی افزود: در سیزدهم آبان ۵۷، دانشجویان و دانش آموزان در همین فضایی که شما نشسته اید در حمایت از امام جمع شدند و به دستور امریکا به گلوله بسته شدند به این ترتیب که ۵۷ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند و این پرونده رژیمی بود که امریکا بر ملت ایران مسلط کرده بود که هزاران کشته دیگر هم رقم خورد.
امام جمعه موقت تهران گفت: سفارتخانه امریکا در کشور ما کانون توطئه علیه نظام اسلامی بود که دانشجویان مسلمان آن را تسخیر کردند و مورد تأیید امام هم قرار گرفت.
آیت الله خاتمی افزود: از دیگر جنایات امریکا تحمیل رژیم دین ستیز، اخلاق ستیز و استقلال ستیز یعنی رژیم ننگین شاهنشاهی بود که ایران را به زندانی بزرگ تبدیل کرده بود و این کار امریکایی‌ها و حمایت آن‌ها از این رژیم ننگین بود.
وی با اشاره به این که امریکا از مرداد سال ۱۳۳۲ تاکنون به مدت ۶۸ سال است که علیه ملت ایران توطئه می‌کند، به توطئه مدام این کشور علیه ایران در مجامع بین المللی اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی هم از دیگر جنایات امریکا بود و اگر کسی دست امریکا را در تحمیل جنگ به کشور ما از سوی صدام نبیند کودن سیاسی است چرا که سه روز قبل از حمله صدام، برژینسکی ملاقات خصوصی با صدام داشت.
امام جمعه موقت تهران تقویت مدام رژیم صهیونیستی را دیگر توطئه امریکا و همه رؤسای جمهور امریکا خواند و افزود: آن‌ها خودشان را موظف کردند از این رژیم جلاد و آدم کش حمایت کنند و تقویت مدام تکفیری‌ها از جمله داعش هم که ساخته و پرداخته آن‌ها بود از دیگر جنایات امریکا محسوب می‌شود که وزیر خارجه اسبق و کاندیدای ریاست جمهوری امریکا به صراحت اقرار کرد که داعش را خودشان به وجود آورده اند.
آیت الله خاتمی گفت: تحریم اقتصادی ملت بزرگ ایران و به شهادت رساندن سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از دیگر جنایات امریکا است و حرکت آخر آن‌ها که این روز‌ها انجام شد دزدی نفت ایران بود که با شیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند.
وی افزود: این چهره امریکاست و به همین علت است که مردم، مرگ بر امریکا می‌گویند و به صراحت می‌گویم که نفرت از امریکا مصداق فمن یکفر بالطاغوت و همچنین مصداق البغض لله و تبری است که جزو واجبات دین محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: جای خرده گرفتن نیست که شعار مرگ بر امریکا امروز شعار مقدس ملت ایران شده است.

 آیت الله سید احمد خاتمی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: امریکایی‌ها مدام برای مذاکره برای ایران بی تابی می‌کنند در حالی که ما تصمیم مان را گرفته ایم و آن‌ها مردد هستند.

وی گفت: ملت و مسئولان ایران مذاکره‌ای را که خروجی اش لغو همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های هسته‌ای و حقوق بشری باشد، می‌خواهند.
امام جمعه موقت تهران افزود: ما از برجام بیرون نرفته ایم و خود شما به هم زده اید و اگر می‌خواهید برگردید و مذاکره کنید، اما ایران اسلامی، مذاکره فرسایشی را نمی‌پذیرد.
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی کشور‌های شریک جرم امریکا در پیمان شکنی‌های امریکا نازک‌تر از گل به امریکا نگفتند و مدام با زبان تهدید صحبت می‌کنند که مثلاً ایران باید فلان کار را بکند که خطاب به آن‌ها می‌گویم این حرف‌ها نخ نما شده است و شما چه کاره هستید. زبان تهدید، زبان سخن گفتن با مردم ایران نیست، مثل بچه آدم حرف بزنید.
وی افزود: ما در موضوع مذاکره سردرگم نیستیم و هیچ ابهامی هم نداریم و معتقدیم آن کسی که پیمان شکسته است باید جبران کند.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به همسایگان ایران اشاره کرد و گفت: ما درباره همسایگان، حسن همجواری را ارزش مکتب مان می‌دانیم و تا به حال هم به آن عمل کرده ایم، اما اینکه مدام خوب همسایه داری کنیم و مدام ناجوانمردی ببینیم قابل تحمل نیست.
آیت الله خاتمی افزود: من برخی کشور‌های همسایه را نصیحت می‌کنم و شما همسایه قدرتمندی دارید که ارتش و سپاه و نیرو‌های مسلح اش، اولین قدرت نظامی در منطقه اند و با این همسایه خوب مقتدر، برادرانه رفتار کنید که اگر نکنید دودش به چشم خودتان می‌رود.
وی خطاب به دولتمردان برخی کشور‌های منطقه گفت: می‌خواهید روابط تان را با رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی به عنوان دشمن اسلام و مسلمین، عادی کنید و بدانید که با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به ته چاه خواهید رفت و نابود خواهید شد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوع افغانستان اشاره کرد و افزود: حوادث اخیر این کشور بند بند وجودمان را می‌لرزاند که دو هفته پیاپی شاهد انفجار در نمازجمعه شیعیان بودیم که هفته گذشته هم انفجاری در بیمارستان این کشور صورت گرفت که ۲۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند.
آیت الله خاتمی گفت: تردید نکنید که خط، خط امریکاست و اگر چه داعش به عهده گرفته، اما کار امریکاست.
وی افزود: امریکا می‌خواهد به حاکمان افغانستان بگوید که ما نباشیم ناامنی است، درحالی که شما امریکایی‌ها وقتی بودید عروسی‌ها را تبدیل به عزا می‌کردید و این همه آدم می‌کشتید.
امام جمعه موقت تهران گفت: امریکا، امنیت افغانستان را هدف گرفته است و نمی‌خواهد یک دولت فراگیر که همه اقوام در آن باشد شکل بگیرد و در این شرایط اگر حاکمان افغانستان دیر بجنبند باخته اند و باید با سرعت با این قاتل‌ها و جلاد‌ها مبارزه کنند.
آیت الله خاتمی درخصوص جایگاه مرجعیت در ایران هم افزود: حریم مرجعیت بسیار بایسته و سرمایه است و مرجعیت بود که عراق را از چنگ انگلیس نجات داد و ایران اسلامی را هم مرجعیت آیت الله العظمی امام خمینی نجات داد و این سرمایه‌ای پاس گذاشتنی و نفیس است و باید قدر همه مراجع به خصوص شیخ المراجع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را بدانیم.
وی گفت: ایشان همگام با انقلاب اسلامی در تدوین قانون اساسی اثرگذار بودند و در شورای نگهبان هم دبیری این شورا را به عهده داشتند و خاندان ایشان، خاندان مبارزه با طاغوت بود و پدرشان ضد رضاخان بود و برادر مرحوم شان حاج آقاعلی تبعید شد و خود ایشان هم از مبارزان این عرصه بوده است و جا دارد که حریم همه مراجع حفظ شود.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به حرکت نیروی دریایی سپاه هم اشاره کرد و افزود: آن‌ها از ملت بزرگ ایران حمایت کردند که دستشان درد نکند و این حرکت، حرکت تحقیر امریکا بود و نشان داد که امریکا و ارتش امریکا در خانه عنکبوتی نشسته اند (و ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت).
آیت الله خاتمی گفت: پهپاد متجاوز امریکا به فضل خدا ساقط شد و عزیزان سپاه، متجاوزان را در دریا دستگیر کردند.
وی افزود: صدای شکسته شدن استخوان‌های امریکا و رژیم صهیونیستی اکنون به گوش می‌رسد که ان شاء الله در آینده‌ای نزدیک، شاهد سقوط همیشگی این دو رژیم جلاد باشیم.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش از حضور میدانی مسئولان در جای جای کشور قدردانی کرد و گفت: رئیس جمهور هر هفته یک سفر به مناطق دور و نزدیک دارد که از مردم گره گشایی می‌کند و ما در حادثه بنزین دیدیم که چگونه وسط میدان بود.
آیت الله خاتمی، اقدامات رئیس قوه قضائیه را هم در مسافرت‌های استانی و رسیدگی به امور زندانیان ارزشمند توصیف کرد و از مجلس شورای اسلامی نیز به سبب تصویب برخی قوانین از جمله قانون حمایت از جوانی جمعیت که به تأیید شورای نگهبان هم رسید قدردانی کرد و این اقدامات را اقداماتی ستودنی دانست.
وی گفت: من از زبان مردم از حضور میدانی همه مسئولان صمیمانه تشکر می‌کنم، اما حرف ما این است که مردم از گرانی‌های افسار گسیخته و لحظه به لحظه بینی و بین الله در رنج هستند و به داد مردم برسید و اگر چه می‌دانم دغدغه دارید و مشکلات چند ساله را نمی‌شود یک شبه حل کرد، اما تقاضا دارم سرعت حرکت تان را بیشتر کنید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 آبان 1400 - 14:5:34