یدیعوت آحارونوت نوشت :

مخالفت 200 قانونگذار جمهوریخواه با بازگشایی کنسولگری فلسطینی ها در قدس اشغالی

سه شنبه 11 آبان 1400 - 18:57:36
مخالفت 200 قانونگذار جمهوریخواه با بازگشایی کنسولگری فلسطینی ها در قدس اشغالی

تهران - الکوثر : 200 قانونگذار جمهوریخواه کنگره آمریکا با امضای نامه ای، مخالفت خود را با کنسولگری فلسطینی ها در اورشلیم (قدس اشغالی) ابراز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود نامه‌ای با امضای ۲۰۰ جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در مخالفت با بازگشایی کنسولگری فلسطینی ها، صبح روز دوشنبه برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شود.

این نامه به رهبری لی زلدین، نماینده جمهوریخواه ایالت نیویورک، یکی از دو جمهوریخواه یهودی کنگره آمریکا به همراه دیوید کوستوف، نماینده جمهوریخواه ایالت تنسی تهیه شده است.تمام مقامات ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان این نامه را امضا کردند.

در این نامه آمده است که بازگشایی کنسولگری که در خدمت فلسیطینی ها باشد با «قانون سفارت اورشلیم» در سال 1995 در تعارض است، چرا که این اقدام در راستای تقسیم اورشلیم {قدس اشغالی} تلقی می شود.در این نامه همچنین آمده است: «دولت شما وضعیتی گمراه کننده ایجاد خواهد کرد که در آن آمریکا اساساً دو مأموریت دیپلماتیک جداگانه در پایتخت اسرائیل خواهد داشت. سرکنسولگری آمریکا در اورشلیم که در سال 1844 تأسیس شد، قرار نبود به عنوان یک مجرای ارتباطی در خدمت فلسطینی ها در پایتخت اسرائیل باشد».
در این نامه همچنین به مخالفت دولت اسرائیل با بازگشایی این کنسولگری اشاره شده است.
در این نامه آمده است: «بازگشایی سرکنسولگری آمریکا در اورشلیم همچنین پاداشی برای تشکیلات خودگردان فلسطینی است و مانع تراشی این تشکیلات برای صلح واقعی را نادیده می گیرد».قانون دو حزبی «سفارت اورشلیم مصوب 1995» آمریکا را ملزم می کرد که سفارت خود را به اورشلیم {قدس اشغالی} منتقل کند و این شهر را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد. رؤسای جمهور پیشین آمریکا از این قانون صرف نظر کردند تا اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال 2019 نمایندگی دیپلماتیک فلسطینیان را به شکل مؤثری تعطیل کرد.این کنسولگری به «واحد امور فلسطینی ها» تقلیل یافت و با سفارت آمریکا در اورشلیم {قدس اشغالی} ادغام شد. سفارت آمریکا در ماه مه 2018 در اورشلیم افتتاح شد، درست بعد از آنکه ترامپ این شهر را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 11 آبان 1400 - 18:45:3